موسسات مالی آفریقای جنوبی به زودی خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتالی را ارائه خواهند داد

موسسات-مالی-آفریقای-جنوبی
آنچه در این مقاله میخوانید

یکی از مدیران ارشد صرافی رمزارز لونو (Luno) اعلام کرده است که حدود ۷۳ متقاضی که به دنبال دریافت مجوز برای ارائه محصولات مرتبط با رمزارز در آفریقای جنوبی هستند، از قبل به عنوان موسسات مسئول در مرکز اطلاعات مالی ثبت شده‌اند. بر اساس گفته‌های این مدیر اجرایی لونو، این مسئله ممکن است نشان‌دهنده آن باشد که موسسات مالی تحت نظارت قصد دارند رمزارزها را به محصولات خود اضافه کنند.

تنها تعداد کمی از ارائه‌دهندگان خدمات مالی غیرمجاز درخواست داده‌اند

طبق گفته تاریس آرنولد (Tarris Arnold)، مدیر توسعه کسب‌وکار در صرافی رمزارز لونو، بیشتر نهادهایی که برای دریافت مجوز ارائه محصولات مرتبط با رمزارز درخواست داده‌اند، موسسات مالی هستند. آرنولد اعلام کرده است که این مسئله ممکن است نشان‌دهنده آن باشد که بسیاری از موسسات مالی تحت نظارت برنامه‌ریزی می‌کنند تا رمزارزها را به پیشنهادات خود اضافه کنند.

آرنولد در نظرات خود که توسط تک‌سنترال (Techcentral) منتشر شد، گفت که تنها تعداد کمی از درخواست‌های مجوز دریافت شده توسط اداره رفتار بخش مالی (FSCA)، ناظر بخش مالی کشور، از سوی ارائه‌دهندگان خدمات مالی غیرمجاز ارسال شده‌اند.

اداره نظارت بر خدمات مالی (FSCA) تا تاریخ ۳۰ نوامبر، ۹۳ درخواست از ارائه‌دهندگان خدمات مالی مجاز و متقاضیان جدید دریافت کرده است. حالا یکی از مدیران ارشد لونو فاش کرده که ۷۳ نفر از این متقاضیان قبلاً به عنوان موسسات مسئول در مرکز اطلاعات مالی آفریقای جنوبی ثبت شده‌اند.

در اظهار نظر در مورد علاقه رو به رشد موسسات به دارایی‌های رمزنگاری شده که هنوز با پیشنهاد ارزش‌گذاری این دسته از دارایی‌ها متقاعد نشده‌اند، آرنولد گفته است:

“حتی شرکت‌های خدمات مالی که به ارزش بنیادی رمزارز یا دیگر کاربردهای آن اعتقاد ندارند، ارزشی در نوسانات مرتبط با دارایی‌های رمزارز می‌بینند. نوسان مفید است چون اغلب به معنای حاشیه سود بیشتر است. علاوه بر این، رمزارز یک کلاس دارایی غیرمرتبط است و بنابراین تا حدی از سرمایه‌گذاری‌ها در بازارهای سنتی محافظت می‌کند.”

در همین حال، در گزارش تک‌سنترال، اعلام شده است که هنگامی که فضای رمزارز به یک صنعت رگوله شده تبدیل شود، سرمایه‌گذاران نهادی مانند صندوق‌های بازنشستگی احتمالا شروع به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال خواهند کرد.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات و ایده‌های خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره موسسات مالی آفریقای جنوبی به زودی خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتالی را ارائه خواهند داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.