گزارش روزانه بازار فارکس، 19 دسامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-19-دسامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سیاست بانک ژاپن بدون تغییر باقی ماند؛ ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن بالاتر رفت.
  • حمایت مری دیلی از فدرال رزرو از این درخواست که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را مطابق با نمودار کاهش دهد.
  • تیم تحقیقاتی بارکلیز انتظار دارد که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) منطقه یورو در ماه نوامبر به 2.4 درصد نسبت به سال گذشته برسد.

اخبار بازار

  • بانک ژاپن نرخ بهره را در 0.1- درصد نگه داشت و مطابق با پیش‌بینی تحقیقات بارکلیز، تغییری در کنترل منحنی بازده ایجاد نکرد. بیانیه بانک ژاپن نسبتاً رویکردی در جهت کاهش نرخ‌ها داشت که اعلام می‌کرد که “به حفظ ثبات تامین مالی، عمدتاً شرکت‌ها، و بازارهای مالی ادامه خواهد داد و در صورت لزوم، از اتخاذ تدابیر سهل‌گیرانه بیشتر دریغ نخواهد کرد”. اوئدا، رئیس بانک ژاپن، نیز نظرات بیشتری ارائه داد و گفت که ‘در هیئت مدیره هیچ بحثی در مورد اجتناب از عادی‌سازی در ماه مارس وجود ندارد’. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک ژاپن سیاست نرخ بهره منفی را پایان دهد و سیاست نرخ بهره صفر را در جلسه سیاست پولی آوریل 2024 مجدداً مطرح کند.
  • پس از برگزاری نشست بانک ژاپن (BoJ)، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) از صبح دیروز، 1.3 درصد افزایش یافت و با 144.20 معامله شد (بلومبرگ).
  • ما شاهد اظهارات محتاطانه‌ای از سوی مقامات فدرال رزرو بودیم، که در آن مری دیلی (Mary Daly) از فدرال رزرو گفته است که دیدگاه او در مورد نرخ بهره و تورم ‘نزدیک’ به پیش‌بینی‌های میانگینی است که در خلاصه‌ای از پیش‌بینی‌های اقتصادی دیده‌ایم. رئیس بانک فدرال رزرو سان فرانسیسکو اظهار داشت که او تأثیر سیاست محدودکننده را بر بازار کار دنبال می‌کند و گفت که ‘می‌خواهیم مطمئن شویم که ما ثبات قیمت را به دست آورده اما شغل‌ها را از بین نبرده‌ایم’. این اظهارات پس از آن مطرح شد که شاهد موضع مقامات فدرال رزرو علیه تغییر رویکرد محتاطانه‌ای بودیم که هفته گذشته دیده بودیم (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • در مورد شاخص‌های دیگر، ما داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) منطقه یورو برای ماه نوامبر را در ساعت 10:00 (به وقت گرینویچ) دریافت می‌کنیم. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که نتایج منتشر شده مطابق با اتفاق نظر باشد و به 2.4 درصد نسبت به سال گذشته برسد. این رقم تأییدی برای برآورد اولیه خواهد بود که برابر با 2.4 درصد بود. تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که با پیشرفت فعلی در کاهش تورم، بانک مرکزی اروپا (ECB) در آوریل 2024 نرخ‌های خود را 25 واحد کاهش خواهد داد و در هر جلسه سیاست‌گذاری تا ژانویه 2025، زمانی که نرخ سپرده باید به نرخ نهایی 2.25 درصد برسد، این کاهش ادامه خواهد داشت. خطر اصلی این است که چرخه کاهش نرخ‌ها دیرتر آغاز شده، اما سپس در برخی جلسات کاهش‌ نرخ‌های شدیدتری اعمال شود (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 19 دسامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.