بولیوی تولید طلا را با شرکت‌های دولتی تقویت می‌کند

بولیوی-تولید-طلا-را-با-شرکت‌های-دولتی-تقویت-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق گفته مارسلینو کویسپه (Marcelino Quispe)، وزیر معدن و متالورژی بولیوی، این کشور امروز آماده می‌شود تا 1.5 میلیارد دلار در اجرای سه شرکت دولتی برای فرآوری و بازاریابی طلا به بانک مرکزی (BCB) سرمایه‌گذاری کند. او گفت: “ما می‌خواهیم سه شرکت معدنی را انحصاراً برای تولید طلا ایجاد کنیم.”

و در ادامه، یک شرکت طلای واحد ایجاد خواهد شد؛ این برای توسعه اقتصادی دولت مهم است.

او در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: “در حال حاضر، ما هیچ شرکت دولتی‌ای که در زمینه طلا فعال باشد، نداریم.” کویسپه تأکید کرد که هدف از انجام این کار تقویت ذخایر بین‌المللی خالص (NIR) کشور و تولید ارز خارجی است.

او اعلام کرد که شرکت معدنی بولیوی (Comibol)، سرویس معدنی ژئولوژیک (Sergeomin) و بخش او در حال ترویج سیاست فرآوری و خرید این ماده معدنی هستند.

او یادآور شد که در سال 2009، Comibol شروع به خرید طلا از یک آژانس در شهرداری ال آلتو (El Alto) کرد و همچنین در سان رامون (سانتا کروز) و ریبرالتا (بنی) نیز شعبه‌های دیگری وجود داشت.

با این حال، او تأکید کرد که زمانی که در سال‌های 2019-2020 تغییرات دولتی رخ داد، فعالیت این شعب متوقف شدند و اکنون دوباره در حال کار هستند.

او خاطرنشان کرد که چند روز پیش، شعبه سان رامون دوباره بازگشایی شد و طبق اطلاعات موجود، در مدت 9 روز تا روز شنبه گذشته، 2.3 کیلوگرم طلا خریداری شده بود.

او گفت که این یک پروژه بلندمدت است که پیش‌بینی می‌کند مکان شرکت‌های دولتی در رودخانه‌های مادر دی دیوس (Madre de Dios) و بنی (Beni) قرار گیرد.

او افزود که یک پروژه که قرار است در رودخانه بنی توسعه یابد، در مرحله نهایی قرار دارد و تحت نظارت Sergeomin است.

طبق گفته وزیر، لازم است کارهای اکتشاف فنی انجام شود تا در نهایت به استخراج بهتری دست یابیم.

در رابطه با فروش، او اعتراف کرد که در حال حاضر تعاونی‌ها 80 درصد از طلاهایی که بانک مرکزی بولیوی (BCB) خریداری می‌کند را بازاریابی می‌کنند، و طلای تأمین شده توسط شرکت‌های خصوصی معادل 9 درصد است و دولت تنها 2 درصد تولید می‌کند.

گزارش بانک مرکزی بولیوی که در 6 دسامبر منتشر شده، تأیید کرد که NIR در پایان ماه آگوست به 2.147 میلیارد دلار آمریکا کاهش یافته است که پایین‌ترین سطح در 17 سال گذشته محسوب می‌شود.

دیدگاه خود را درباره بولیوی تولید طلا را با شرکت‌های دولتی تقویت می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.