احتمال کاهش قیمت مسکن انگلستان و افزایش اجاره بها در سال 2024

احتمال کاهش قیمت مسکن انگلستان و افزایش اجاره بها در سال 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته تحلیلگران و وام‌دهندگان، انتظار می‌رود قیمت خانه در بریتانیا در سال 2024 کاهش یابد، در حالی که هزینه اجاره خانه همچنان در حال افزایش است.

یک مقام رسمی دولتی گفت که قیمت املاک به احتمال زیاد نزدیک به 5 درصد کاهش می‌یابد، اگرچه وام‌دهندگان انتظار کاهش کمتری دارند.

کارشناسان املاک می‌گویند پس از یک سال افزایش شدید، اجاره املاک تازه اجاره شده می‌تواند 5 تا 6 درصد بیشتر شود. این مزیت کاهش قیمت‌ها را برای خریداران بالقوه برای اولین بار محدود می‌کند.

بسیاری از مستاجران می‌گویند که به دلیل افزایش هزینه‌ها تحت فشار قرار گرفته‌اند و این توانایی پس‌انداز برای سپرده را در میان کسانی که می‌خواهند خانه بخرند محدود می کند.

اقتصاد ضعیف برای سال 2024 به طور گسترده پیش‌بینی می‌شود و احتمالاً به بازار مسکن منتهی می‌شود. بازار کار کمتر امن می‌تواند بر اعتماد افرادی که می‌خواهند نقل مکان کنند یا خانه اول بخرند، تأثیر بگذارد.

UK Finance که نماینده بانک‌ها و وام‌دهندگان است، گفت که انتظار دارد وام‌های رهنی کاهش یابد و افراد بیشتری دچار معوقات شوند.

پیش‌بینی می‌شود که وام‌دهی بریتانیا برای خرید خانه در سال 2024 حدود 8 درصد کاهش یابد.

 

دیدگاه خود را درباره احتمال کاهش قیمت مسکن انگلستان و افزایش اجاره بها در سال 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.