گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 10 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-10-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

به دنبال روند صعودی ارزش سهام شرکت‌های فناوری دیروز، بازار سهام امروز با کاهش ارزش اندکی آغاز به کار کرد، اما همچنان در سطح بالایی باقی ماند. رشد این هفته به جبران زیان‌های ایجاد شده در ابتدای امسال کمک کرد، که این سوال را مطرح کرده است که آیا دوران صعودی سهام به پایان رسیده است یا خیر.

زمان‌بندی برای کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی در این سال همچنان موضوع بحث است؛ برخی بر این باور هستند که کاهش‌ها ممکن است به زودی و از ماه مارس آغاز شود، در حالی که دیگران گمان می‌کنند که ممکن است لازم باشد که تا ماه سپتامبر صبر کنند. با این حال، ما فکر می‌کنیم که اقتصاد آمریکا می‌تواند محیط نرخ بهره بالا را تحمل کند و ما انتظار نداریم تا حداقل تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ تغییراتی را ببینیم.

 سطح خوش‌بینی صاحبان کسب‌وکارهای کوچک آمریکا به تأیید این روند کمک کرد؛ به دلیل کاهش بدبینی‌ها در مورد فروش، سود و انتظارات اقتصادی، این سطح به بالاترین حد خود در ۵ ماه گذشته یعنی ۹۱.۹ رسید.

شاخص دلار به ۱۰۲.۵۰ افزایش یافت، در حالی که بازدهی ۱۰ ساله بدون تغییر در ۴.۰ درصد باقی ماند.

فلزات پایه

یک روز دیگر از معاملات بر اساس تحلیل تکنیکال در بورس فلزات لندن (LME) مشاهده شد. آلومینیوم برای حفظ قیمت‌ها در زیر سطح ۲,۲۵۰ دلار به ازای هر تن تلاش کرد و بهای آن به ۲,۲۵۱ دلار بازگشت.

به طور مشابه، پس از عدم ثبات قیمت مس در زیر سطح ۸,۴۰۰ دلار به ازای هر تن، روند نزولی این فلز امروز ادامه یافت؛ مس اکنون در زیر این سطح با قیمت ۸,۳۷۰ دلار معامله می‌شود. با این حال، به نظر می‌رسد فعالان بازار در مورد فشار آوردن برای کاهش قابل توجه این سطح محتاط هستند و در پایان روز رسیدن قیمت به سطح حمایت ۸,۳۶۰ دلار را تجربه می‌کنند.

بهای سرب و روی همچنان در محدوده مشخصی باقی ماند و به ترتیب در ۲,۰۵۱.۵۰ و ۲,۵۰۳.۵۰ دلار به ازای هر تن تثبیت شدند.

نفت و فلزات گرانبها

همچنان که فعالان بازار جهت قیمت‌ها را پس از بزرگترین کاهش قیمت در بیش از یک ماه گذشته ارزیابی می‌کردند، قراردادهای آتی نفت امروز همچنان در حال نوسان بودند. نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۲ و ۷۷ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شوند.

قدرت دلار آمریکا امروز بر فلزات گرانبها تأثیر گذاشت و قیمت نقره را به ۲۳.۰۰ دلار به ازای هر اونس رساند؛ بهای طلا پایین‌تر بود اما قاطعیت لازم برای شکستن سطح حمایت ۲,۰۳۰ دلار به ازای هر اونس را نداشت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 10 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.