گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-16-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

بازارهای ایالات متحده امروز به مناسبت روز مارتین لوتر کینگ (Martin Luther King Day) تعطیل بودند. داده‌های اقتصادی که در این هفته منتشر می‌شوند، وضعیت مصرف‌کننده آمریکایی را آشکار خواهند کرد.

انتظار می‌رود شاخص خرده‌فروشی از ۰.۳ درصد نسبت به ماه گذشته در ماه نوامبر به ۰.۴ درصد نسبت به ماه گذشته در ماه دسامبر افزایش یابد، که با توجه به فصل تعطیلات، تغییر کوچکی محسوب می‌شود.

ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها اندکی افزایش یافت و به ۱۰۲.۶۶ رسید. در جای دیگر، داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) انگلیس قرار است روز چهارشنبه منتشر شود که به بازارها کمک خواهد کرد تا انتظارات خود را در مورد احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک انگلستان (BoE) شکل دهند. در حال حاضر، سرمایه‌گذاران بر اساس اولین کاهش ۲۵ واحدی (bps) در ماه می قیمت‌گذاری می‌کنند.

فلزات پایه

از آن جا که نوسانات سراسر بازار را فرا گرفته است، اشتیاق در بورس فلزات لندن (LME) همچنان کم است. علاوه بر این، بانک خلق چین (PBOC) نرخ بهره یک‌ساله را بدون تغییر در ۲.۵ درصد حفظ کرده است. عملکرد اقتصادی کم‌رنگ و احتمال ضعف دیگری در یوان دلایل احتمالی برای توقف در روند رشد نرخ هستند.

آلومینیوم به روند نزولی قیمت خود که از هفته گذشته آغاز شده بود، ادامه داد و با قیمت ۲,۲۰۳.۵ دلار در هر تن معامله شد در حالی که بهای مس به میزان اندکی افزایش یافت و به ۸,۳۵۸ دلار در هر تن رسید.

پس از تعلیق عملیات ذوب بودل (Budel) توسط شرکت Nystar در هلند به دلیل افزایش هزینه‌های انرژی و شرایط بازار، روی تحت فشارهای قوی صعودی قرار گرفت و با قیمت ۲,۵۵۸.۵ دلار در هر تن بسته شد.

قیمت سرب به میزان اندکی افزایش یافت و به ۲,۱۰۸.۵ دلار در هر تن رسید در حالی که قلع با قیمت پایین‌تر ۲۴,۷۸۱ دلار در هر تن بسته شد.

نفت و فلزات گرانبها

فلزات گرانبها امروز بدون تغییر معامله شدند، و بهای طلا و نقره، بدون تغییر، به ترتیب، در ۲,۰۵۳.۷ و ۲۳.۲ دلار در هر اونس باقی ماند.

حملات اخیر به کشتی‌ها در مسیر دریای سرخ توسط شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران و مشکلات حمل و نقل ناشی از آن باعث شد ایالات متحده و انگلیس به انجام یک سری حملات هوایی در منطقه بپردازند. در حالی که افزایش بیشتر تنش‌ها در خاورمیانه می‌تواند قیمت نفت را بالا ببرد، تاکنون افزایش قابل توجهی در قیمت‌ها مشاهده نشده است. بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) امروز عمدتاً بدون تغییر باقی ماند و به ترتیب، به ۷۲.۲۵ و ۷۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید، که پایین‌تر از میانگین ثبت شده در ۱۲ ماه گذشته است.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 16 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.