9.6 میلیارد دلار در 3 روز – تحلیلگر ETF موفقیت قابل‌توجه ETF‌های بیت کوین را تحسین کرد

9.6-میلیارد-دلار-در-3-روز
آنچه در این مقاله میخوانید

در روز سه‌شنبه، سومین روز معاملات صندوق‌های قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین مستقر در ایالات متحده، با افت حجم معاملات به میزان ۳۷ درصد از سطوح مشاهده شده در ۱۲ ژانویه ۲۰۲۴ (22 دی)، کاهش قابل توجهی در میزان فعالیت‌ها مشاهده شد. با این که صندوق GBTC گری‌اسکیل بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد، روز با کاهش کمی بیش از یک درصد اغلب صندوق‌ها در مقابل دلار آمریکا به پایان رسید.

سلطه GBTC گری‌اسکیل در بازار در حالی که معاملات صندوق‌های قابل معاوضه (ETF) اسپات بیت کوین در روز سه‌شنبه به ۱.۹۴ میلیارد دلار رسید

در مقایسه با دو روز اولیه فعالیت 9 صندوق قابل معاوضه (ETF) اسپات بیت کوین جدیداً معرفی شده به همراه صندوق GBTC ETF که به تازگی تایید شده است، این کاهش در شور و شوق معاملاتی قابل مشاهده بود. داده‌های بازار نشان دادند که حجم معاملات کل برای 10 صندوق‌ قابل معاوضه (ETF) اسپات بیت کوین (BTC) متمرکز در ایالات متحده به مجموع ۱.۹۴ میلیارد دلار رسید. روز قبل، ۳.۱۵ میلیارد دلار حجم معاملات جهانی مشاهده شد و تاکنون، ۹.۶۳ میلیارد دلار در سه روز معاملات ثبت شده است.

GBTC و IBIT بلک‌راک (Blackrock) بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند، که در این میان، GBTC حجم معاملات قابل توجه ۱.۰۱ میلیارد دلاری و IBIT ۳۷۲.۳۱ میلیون دلاری را ثبت کرد. صندوق Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund نیز شاهد حجم قابل توجه معاملات، برابر با ۳۲۲.۸۲ میلیون دلار بود، در حالی که ARKB ETF ارک اینوست و ۲۱شیرز (Ark Invest and 21shares’ ARKB ETF) حجم معاملاتی برابر با ۱۲۴.۵۲ میلیون دلار را تجربه کرد. این به این معنی است که از 10 صندوق‌ قابل معاوضه (ETF) اسپات بیت کوین، این چهار صندوق ۱.۸۳ میلیارد دلار یا ۹۴.۳۲ درصد حجم معاملات روز را به خود اختصاص دادند.

در ساعت ۱۱:۵۹ صبح به وقت شرقی در روز سه‌شنبه، اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ (Bloomberg)، در مورد حجم معاملات اظهار نظر کرد. او مشاهده کرد که این حجم معاملات نرخ کاهشی مشابهی به BITO نشان می‌دهد و BITO را به عنوان “موفق‌ترین راه‌اندازی ارگانیک در تاریخ ETF” توصیف کرد. در همین حال، قیمت‌های بیت کوین در چند روز گذشته از زمان راه‌اندازی ETFها با کاهش ۱.۲ درصدی بیت کوین (BTC) در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۴ (27 دی) محدود به محدوده خاصی بوده‌اند.

بعدها در اواخر روز سه‌شنبه، بالچوناس خاطرنشان کرد که چطور 10 صندوق قابل معاوضه (ETF) اسپات بیت کوین (BTC) در طول سه روز به نزدیک ۱۰ میلیارد دلار رسیدند. بالچوناس گفت: “بگذارید در مورد این که ۱۰ میلیارد دلار حجم معاملات در اولین ۳ روز چقدر دیوانه‌کننده است، توضیح دهم. امروز، آن‌ها در مجموع حجم معاملاتی برابر با ۴۵۰ میلیون دلار داشتند. حجم معاملات بهترین آن‌ها ۴۵ میلیون دلار بود. و بسیاری از آن‌ها ماه‌ها فرصت داشتند تا راه‌اندازی شوند. تنها IBIT بیشتر از کل دسته تازه‌واردان ۲۳ فعالیت داشت.”

نظر شما در مورد حجم معاملات صندوق‌های قابل معاوضه (ETF) اسپات بیت کوین در سه روز معاملاتی گذشته چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره 9.6 میلیارد دلار در 3 روز – تحلیلگر ETF موفقیت قابل‌توجه ETF‌های بیت کوین را تحسین کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.