گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 ژانویه 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-22-ژانویه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار شاخص احساسات دانشگاه میشیگان که حاکی از افزایش قابل توجه اعتماد مصرف کننده بود، ارزش سهام ایالات متحده امروز افزایش یافت. برآورد اولیه مربوط به ماه ژانویه به 78.8 افزایش یافت، در حالی که ماه قبل 69.7 بود. این شاخص برای ارزیابی نگرش‌ها و انتظارات مصرف کنندگان در مورد امور مالی شخصی، اقتصاد کلی و قصد آنها برای خرید کالاها و خدمات مختلف طراحی شده است. هر دو مؤلفه اصلی آن، یعنی شاخص شرایط اقتصادی فعلی و شاخص انتظارات مصرف‌کننده، به بالاترین سطح خود از اواسط سال 2021 رسیده‌اند.

داده‌های مربوط به اقتصاد کلان ایالات متحده همچنان بر مقاومت پایدار بزرگترین اقتصاد جهان در مواجهه با نرخ‌های بهره بالا تاکید می‌کند. این مسئله باعث کاهش انتظارات سرمایه‌گذاران از کاهش نرخ در نرخ وجوه فدرال در این سه ماهه شده است و در نتیجه بازدهی خزانه داری را در سطوح بالا نگه می‌دارد.

بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به روند صعودی خود ادامه داد و به 4.20 درصد رسید که بالاترین سطح از اواسط دسامبر 2023 محسوب می‌شود، در حالی که شاخص دلار در 103.405 نسبتاً ثابت باقی ماند.

فلزات پایه

آلومینیوم به روند نزولی خود از روز گذشته ادامه داد و با قیمت 2,168.0 دلار در هر تن معامله شد، در حالی که بهای مس با اندکی افزایش به 8,349 دلار در هر تن رسید.

سرب مومنتوم بیشتری به دست آورد و با قیمت بالاتر 2,105.5 دلار در هر تن بسته شد، اما بهای نیکل و قلع، به ترتیب، به 16,156 و 25,298 دلار در هر تن کاهش یافت.

نفت و فلزات گرانبها

انتظارات رو به رشد نرخ بهره بالاتر برای یک دوره طولانی چالش‌هایی را برای فلزات گرانبها ایجاد می‌کند. بهای طلا امروز نوساناتی را تجربه کرد و به 2024.6 دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره به 22.5 دلار در هر اونس کاهش یافت.

قیمت هر دو نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) کاهش یافتند و به ترتیب، به 73.63 و 78.72 دلار در هر بشکه رسیدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 ژانویه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.