رگولاتور آفریقای جنوبی انتظار دارد در هفته‌های آینده سرنوشت 50 درخواست مجوز کریپتو را تعیین کند

رگولاتور-آفریقای-جنوبی-انتظار-دارد-در-هفته‌های-آینده-سرنوشت-50-درخواست-مجوز-کریپتو-را-تعیین-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

رئیس اجرایی نهاد نظارتی صنعت مالی آفریقای جنوبی در تاریخ ۲۴ ژانویه (4 بهمن) اظهار داشت که انتظار دارد این سازمان در هفته‌های آینده سرنوشت درخواست‌های مجوز ۵۰ شرکت ارز دیجیتال را تعیین کند. این نهاد نظارتی اعلام کرد که از بیش از ۱۰۰ نهادی که برای مجوز درخواست داده‌اند، ۲۰ شرکت از درخواست‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند.

هزینه اخذ مجوز

یکی از مقامات اداره رفتار بخش مالی (FSCA)، نهاد نظارتی صنعت مالی آفریقای جنوبی، در تاریخ ۲۴ ژانویه اعلام کرد که این سازمان انتظار دارد در هفته‌های آینده سرنوشت درخواست‌های مجوز حدود ۵۰ شرکت ارز دیجیتال را تعیین کند. گرهارد ون دونتر (Gerhard van Deventer)، رئیس اجرایی FSCA، فاش کرد که از بیش از ۹۰ متقاضی، ۲۰ شرکت از درخواست‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند.

طبق گزارش Pcmfa.news در اواخر ۲۰۲۳، تنها چند روز قبل از ضرب‌الاجل ۳۰ نوامبر (9 آذر)، نهاد نظارتی آفریقای جنوبی در مجموع ۹۳ درخواست دریافت کرده بود. این تعداد، که در نهایت به ۱۰۵درخواست رسید، شامل هم دارندگان فعلی مجوز FSP و هم متقاضیان جدید بود. در آن زمان، دیکتسو ماشیگو (Diketso Mashigo)، رئیس انطباق FSCA، تایید کرد که برخی از متقاضیان تصمیم گرفته‌اند از پیگیری مجوز منصرف شوند. برخی در نهایت تصمیم گرفتند خارج از بازار آفریقای جنوبی فعالیت کنند.

ون دونتر، که این اظهارات را در یک پادکست بیان کرد، گفت که با این ادعا موافق است که برخی از متقاضیان ممکن است به دلیل هزینه بالای دریافت مجوز ارائه‌دهنده خدمات مالی (FSP) از درخواست خود منصرف شده باشند.

شکست متقاضیان در برآورده کردن یک شرط کلیدی

با این حال، رئیس اجرایی FSCA اظهار داشت که برخی از متقاضیانی که از درخواست خود کناره‌گیری کردند، فقط پس از آگاهی از بار دریافت مجوز این کار را کرده‌اند. ون دونتر پیشنهاد کرد که بسیاری از این متقاضیان شانس واقعی برای برآورده کردن یک شرط کلیدی را نداشتند.

رئیس اجرایی FSCA گفت: “متقاضیان در شرط داشتن یک فرد کلیدی مناسب مشکل پیدا کردند، چون چنین فردی باید تجربه، صلاحیت‌ها و مهارت‌های بسیار خاص و مرتبطی داشته باشد. و اگر در نظر بگیریم که ارز دیجیتال مدت زیادی نیست که وجود دارد، افراد زیادی با این ویژگی‌ها وجود ندارند”.

ون دونتر افزود که برخی از متقاضیانی که خود را در این شرایط یافتند، گفتند که فقط زمانی دوباره درخواست خواهند داد که فرد مناسبی پیدا شود.

در همین حال، زمانی که در مورد تغییرات پیشنهادی در مقررات توسط FSCA از ون دونتر پرسیده شد، وی گفت که مقابله با کلاهبردارانی که عمداً انتخاب می‌کنند خارج از حوزه نظارتی آن عمل کنند، انگیزه‌ای برای ایجاد این تغییرات بوده است. طبق گفته‌های ون دونتر، پس از این که مقررات جدید اجرایی شوند، دیگر برای چنین نهادهایی امکان دور زدن نظارت بر فعالیت‌هایشان وجود نخواهد داشت.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتور آفریقای جنوبی انتظار دارد در هفته‌های آینده سرنوشت 50 درخواست مجوز کریپتو را تعیین کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.