گزارش روزانه بازار فارکس، 14 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-14-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از افزایش چشمگیر شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا در ماه ژانویه، ارزش دلار دیروز افزایش یافت. تیم تحقیقات بارکلیز اکنون شاهد اولین کاهش ۲۵ واحدی در ماه ژوئن است.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاهای انگلیس در ماه ژانویه 0.1 درصد کمتر از حد انتظارات و 4.0 درصد نسبت به سال گذشته بود. جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) امروز صبح با افزایش قیمت روبرو شد.
  • داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم منطقه یورو امروز در ساعت 10:00 (GMT) منتشر می‌شود. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار انتشار داده‌هایی بدون تغییر را دارد.

اخبار بازار

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا در ماه ژانویه از حد انتظار بالاتر ثبت شد، و ارقام مربوط به کل کالاها به ۳.۱ درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر: ۲.۹ درصد) و ارقام مربوط به کالاهای غیرخوراکی به ۳.۹ درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر: ۳.۷ درصد) رسید. این موضوع تحت تاثیر افزایش تورم در خدمات غیرخوراکی بود. با توجه به این که تورم بالاتر از حد انتظار بود و در شرایطی که بازار کار همچنان دچار کمبود نیرو و اقتصاد مقاوم است، تیم تحقیقات بارکلیز اکنون انتظار دارد که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) شروع به کاهش نرخ‌های سیاستی به میزان ۲۵ واحد در هر جلسه از ماه ژوئن کرده، و محدوده هدف نرخ فدرال را به ۴.۵۰-۴.۷۵ درصد تا پایان سال ۲۰۲۴ و ۳.۵۰-۳.۷۵ درصد تا پایان سال ۲۰۲۵ رساند.
  • شاخص وزنی دلار دیروز ۰.۷ درصد افزایش یافت و از آن زمان تا این صبح ثابت مانده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • تورم مربوط به ماه ژانویه انگلیس امروز صبح کمی ضعیف‌تر از حد انتظارات فعالان بازار و مطابق با پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز در مورد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بود. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاها ۴.۰ درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر ۴.۱ درصد)، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاهای غیرخوراکی ۵.۱ درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر ۵.۲ درصد) و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) خدمات ۶.۵ درصد نسبت به سال گذشته (اتفاق نظر ۶.۸ درصد) ثبت شد. هم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها و هم شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) خدمات نیز با رسیدن به ۴.۱ درصد و ۶.۶ درصد، پایین‌تر از پیش‌بینی‌های بانک انگلیس بودند که ممکن است برای سیاست‌گذاران آرام‌بخش باشد. فعالان بازار با اشتیاق منتظر سخنرانی بیلی (Bailey) امروز در ساعت ۴.۰۰ بعد از ظهر در مجلس اعیان هستند، و امیدوار هستند که با توجه به داده‌های امروز، او نکات بیشتری در مورد رویکرد بانک انگلیس ارائه دهد.
  • همچنان که فعالان بازار انتظارات خود برای افزایش نرخ بهره بانک انگلیس را دوباره بازبینی می‌کنند، ارزش جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) امروز صبح از ۰.۸۵۰۰ به ۰.۸۵۳۰ رشد کرده است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) منطقه یورو برای سه ماهه چهارم سال امروز ساعت  به وقت گرینویچ (GMT) منتشر می‌شود. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد برآورد آن صفر درصد (۰.۰%) باشد و با برآورد اولیه تفاوتی نداشته باشد. این داده‌ها به ویژه در نگاه اولیه به رشد اشتغال در سه ماهه چهارم سال پس از انتشار داده‌های ضعیف از فرانسه و آلمان اشاره دارد. آنها همچنین انتظار دارند که داده‌های مربوط به تولید صنعتی ماه دسامبر به طور کلی ۰.۵ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) کاهش یابد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 14 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.