اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Feb.19 تا 2024.Feb.23

اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Apr.29 تا 2024.May.03
آنچه در این مقاله میخوانید

در هفته پیش‌رو، سرمایه‌گذاران به دنبال آخرین دقایق فدرال رزرو برای هرگونه بینش جدید در مورد جهت‌گیری سیاست پولی خواهند بود.

Walmart درآمدهای بزرگ‌ترین خرده‌فروش‌های ایالات متحده را آغاز می‌کند، بازارهای چین بازمی‌گردند و داده‌های PMI قدرت اقتصاد جهانی را روشن می‌کند.

نشست فدرال رزرو

سیاستگذاران در نشست 30 تا 31 ژانویه خود هزینه‌های وام را بدون تغییر نگه داشتند و نشان دادند که کاهش در نشست آتی آنها در ماه مارس بعید است.

چندین مقام فدرال رزرو، از جمله جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اشاره کرده اند که زمان بیشتری برای اطمینان از اینکه تورم در مسیر پایداری برای بازگشت به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو است، نیاز است.

بازارها در حال حاضر پس از کاهش شرط بندی های کاهش نرخ در پی داده‌های شغلی قوی، تولید ناخالص داخلی و تورم اخیر با کاهش چهار سه ماهه نرخ در سال جاری قیمت‌گذاری می‌کنند که از ژوئن شروع می‌شود.

سرمایه‌گذاران همچنین در طول هفته فرصت شنیدن مقامات فدرال رزرو از جمله رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، لیزا کوک و کریستوفر والر، فرمانداران و فیلیپ جفرسون، معاون رئیس فدرال رزرو را خواهند داشت.

درآمد Nvidia

انویدیا پس از بسته شدن بازار ایالات متحده در روز چهارشنبه، درآمد خود را گزارش خواهد کرد تا با توجه به اندازه شرکت و جایگاه آن در مرکز هیجانات ناشی از وعده مالی هوش مصنوعی، آزمایشی اساسی برای احساسات بازار باشد.

سهام انویدیا که تراشه‌های آن استاندارد طلایی در صنعت هوش مصنوعی محسوب می‌شود، در سال 2023 بیش از سه برابر شد و تا کنون حدود 50 درصد دیگر در سال جاری افزایش یافته است تا آن را به سومین شرکت بزرگ ایالات متحده از نظر ارزش بازار پس از مایکروسافت تبدیل کند.

به‌روزرسانی‌های مثبت چشم‌انداز شرکتی انویدیا می‌تواند شور و شوق نسبت به هوش مصنوعی را تقویت کند و رشد بازار را افزایش دهد، اما هر گونه ناامیدی به طور بالقوه پیامدهای گسترده‌ای برای بازارها دارد.

درآمد خرده‌فروشی

فصل درآمد برای خرده‌فروشان بزرگ ایالات متحده این هفته آغاز می‌شود و انتظار می‌رود والمارت در سال 2024 با گزارش نتایج پیش از باز شدن بازار در روز سه‌شنبه، لحن محتاطانه‌ای داشته باشد.

بر اساس برآوردهای LSEG به نقل از رویترز، انتظار می‌رود که والمارت فروش تقریباً 11 میلیارد دلاری را برای سه ماهه اول نوامبر تا 31 ژانویه افزایش دهد یا 4 درصد افزایش یابد.

تورم برای بسیاری از خانوارهای آمریکایی که با هزینه‌های بالای زندگی روبرو هستند و قیمت‌های مصرف‌کننده بیش از حد انتظار افزایش یافت، همچنان بار سنگینی است که امیدها برای کاهش قریب‌الوقوع نرخ‌های بهره از سوی فدرال رزرو را از بین برد.

با توجه به اینکه قیمت مواد غذایی هنوز بسیار بالاتر از سطح قبل از همه‌گیری است، خریداران بیشتری به دلیل هزینه‌های غذایی والمارت به سمت والمارت جذب می‌شوند.

انتظار می‌رود که والمارت با توجه به خواربار فروشی‌اش، فروش 645 میلیارد دلاری را برای سال مالی 2024 گزارش کند که بیش از دو برابر نزدیک‌ترین رقیب خود است.

تحلیلگران به نقل از رویترز همچنین انتظار دارند والمارت به دلیل کاهش هزینه‌های زنجیره تامین و کاهش قیمت گاز از نوامبر، سودآوری قوی‌تری نشان دهد.

داده‌های PMI

ترس از دورنمای رکود جهانی کاهش یافته است زیرا اقتصاد ایالات متحده و بازار کار قوی آن انعطاف‌پذیر باقی مانده است.

آخرین داده‌های تولید ناخالص داخلی نشان می‌دهد در حالی که در قلمرو انقباض، PMI منطقه یورو در ژانویه به بالاترین حد در شش ماه گذشته رسید و این بلوک از رکود در اواخر سال گذشته اجتناب کرد. داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم آلمان و شاخص فضای کسب و کار Ifo روز جمعه منتشر شد.

بازارهای نوظهور خارج از چین، به ویژه هند و خاورمیانه، قوی هستند و شاخص PMI ایالات متحده پس از رسیدن به بالاترین حد شش ماهه در ژانویه، احتمالاً در قلمروی انبساطی باقی می‌ماند.

بازارهای چین

بازارهای چین از تعطیلات یک هفته‌ای سال نو در روز دوشنبه باز می‌گردند و سرمایه‌گذاران منتظر هستند تا ببینند پکن برای تقویت بازار سهام خود چه خواهد کرد.

در آستانه دوره جشن، مقامات تلاش کردند تا تمام راه‌های خود را برای جلوگیری از ضررهای سهام که به پایین‌ترین حد پنج سال گذشته رسیده بود، بردارند.

اوایل روز یکشنبه، بانک مرکزی چین طبق انتظارات، نرخ کلیدی را بدون تغییر باقی گذاشت، زیرا عدم قطعیت در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ‌های فدرال رزرو، فضای پکن را برای مانور روی سیاست‌های پولی محدود می‌کند.

در همین حال، آخرین داده‌ها در مورد قیمت مسکن جدید که قرار است روز جمعه منتشر شود، نشان می‌دهد که رکود در بخش املاک تحت محاصره کشور چقدر عمیق است.

دیدگاه خود را درباره اخبار مهم اقتصادی مربوط به 2024.Feb.19 تا 2024.Feb.23 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.