گزارش روزانه بازار فارکس، 26 فوریه 2024

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-26-فوریه-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به ماه ژانویه ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) ثابت است.
  • با کاهش نرخ رشد مربوط به سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، سهام آسیایی در کنار قراردادهای آتی اروپا و ایالات متحده کاهش یافت.
  • داده‌های رشد از ایالات متحده و اروپا برای این هفته مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار بازار

  • پیش از انتشار داده‌های مربوط به تورم مربوط به ماه ژانویه در عصر امروز، که تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند شاهد کاهش اندکی به ۲.۰ درصد نسبت به سال گذشته برای شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ملی به جز مواد فاسدشدنی به دلیل کشش در انرژی و کاهش فشار بر کالاهایی مانند غذا باشند، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) با نوسان اندکی معامله می‌شود. تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارند که بانک ژاپن (BoJ) در جلسه‌ ماه آوریل خود از سیاست نرخ بهره‌ منفی خارج شود. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • با کاهش نرخ رشد مربوط به سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، سهام آسیایی در کنار قراردادهای آتی اروپا و ایالات متحده کاهش یافت. شاخص S&P 500 روز جمعه به بالاترین سطح تاریخی خود رسید و از سطح ۵,۱۰۰ عبور کرد، اما با کاهش اندکی در حدود سطح ۵,۰۹۰ بسته شد. شاخص سهام بزرگ آمریکا از انتهای اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون حدود ۲۳ درصد افزایش یافته و هفته گذشته با سود بالای سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری، حدود ۲ درصد سود داشته است.
  • پس از هیجان ناشی از انتشار درآمدهای سه ماهه چهارم که تحت سلطه Nvidia بود، توجه این هفته به داده‌های کلان اقتصادی خواهد بود. در آمریکا، ما روز پنجشنبه به داده‌های تورم هزینه مصرف شاخصی (PCE) توجه خواهیم کرد و همچنین شاخص‌های رشد اقتصادی از جمله بازنگری‌های تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه چهارم در روز چهارشنبه و، مهمتر از همه، شاخص تولید ISM ماه فوریه در روز جمعه منتشر می‌شوند که می‌تواند دوباره به محدوده رشد بازگردد. علاوه بر این، فعالان بازارها به نظرات اعضای فدرال رزرو با سخنرانی‌های چندین عضو کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در این هفته توجه خواهند کرد. در اروپا، تمرکز بر روی تورم خواهد بود، چون قرار است که داده‌های مربوط به تورم فلش ماه فوریه آلمان، فرانسه و اسپانیا در روز پنجشنبه پیش از انتشار داده‌های مربوط به منطقه یورو در روز جمعه منتشر شوند. علاوه بر این، لاگارد (Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، دو بار در روزهای دوشنبه و چهارشنبه سخنرانی خواهد کرد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 26 فوریه 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.