رگولاتور هنگ کنگ: فعالیت‌های Worldcoin قانون حفظ حریم خصوصی را نقض می‌کند

رگولاتور-هنگ-کنگ-فعالیت‌های-Worldcoin-قانون-حفظ-حریم-خصوصی-را-نقض-می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

رگولاتور داده‌های هنگ کنگ اخیراً به این نتیجه رسیده است که روش‌ها و فعالیت‌های جمع‌آوری داده‌های ورلدکوین (Worldcoin)، «قانون حفظ حریم خصوصی» این منطقه را نقض کرده است. چونگ لی‌لینگ (Chung Liling)، کمیسر حریم خصوصی، اخطاریه‌ای صادر کرده و از ورلدکوین خواسته است که جمع‌آوری داده‌ها از ساکنان هنگ کنگ را متوقف کند.

روش‌های جمع‌آوری اطلاعات بیش از حد Worldcoin

تحقیقات انجام شده توسط دفتر کمیسر حریم خصوصی برای داده‌های شخصی (PCPD) در هنگ کنگ نشان می‌دهد که فعالیت‌های ورلدکوین (Worldcoin) در این منطقه قانون «حریم خصوصی» را نقض می‌کند. در نتیجه، چونگ لی‌لینگ (Chung Liling)، کمیسر حریم خصوصی، اخطاریه اجرایی صادر کرده و از ورلدکوین خواسته است که جمع‌آوری داده‌ها از ساکنان هنگ کنگ را متوقف کند.

بر اساس گزارش محلی، تحقیقات نظارت بر داده‌ها نشان داد که روش‌های جمع‌آوری داده‌های ورلدکوین بیش از حد و غیر ضروری است. دفتر کمیسر حریم خصوصی برای داده‌های شخصی اعلام کرده است:

“داده‌های شخصی تا ۱۰ سال برای آموزش مدل هوش مصنوعی برای فرآیند تأیید هویت نگهداری خواهند شد. دفتر کمیسر حریم خصوصی برای داده‌های شخصی بر این باور است که دوره نگهداری بیش از حد است.”

تحقیقات همچنین به این نتیجه رسید که ساکنان شرکت‌کننده در فعالیت‌های اسکن عنبیه ورلدکوین (Worldcoin) به طور کامل از حقوق قانونی خود و موضع قانون در مورد روش‌های استفاده شده برای دسترسی و اصلاح داده‌های شخصی آگاه نشده‌اند. علاوه بر این، دفتر کمیسر حریم خصوصی برای داده‌های شخصی ادعا کرد که ورلدکوین بیانیه حریم خصوصی و فرم رضایت داده‌های بیومتریک را به زبان محلی ارائه نداده است.

در مورد صلاحیت‌های کارکنان ورلدکوین (Worldcoin) در نقاط مختلف جمع‌آوری داده‌ها، رگولاتور خاطرنشان کرد که کارکنان به طور معمول در اطلاع‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مورد خطرات مرتبط با افشای اطلاعات بیومتریک ناکام ماندند.

در همین حال، گزارش رسانه‌ها فاش کرد که دفتر کمیسر حریم خصوصی برای داده‌های شخصی با دریافت حکم دادگاه اجازه ورود یا بازدید از نقاط جمع‌آوری داده‌ها را در اواخر ماه ژانویه به دست آورده بود. پیش از آن، رگولاتور هنگ کنگ بین ماه‌های دسامبر و ژانویه از شش نقطه جمع‌آوری داده‌ها حدود 10 بار بازدید کرده بود. بر اساس گزارش ورلدکوین، ۸,۳۰۲ ساکن از زمان شروع به کار ورلدکوین در هنگ کنگ، عنبیه‌های خود را اسکن کرده‌اند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتور هنگ کنگ: فعالیت‌های Worldcoin قانون حفظ حریم خصوصی را نقض می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.