واردات طلای هند در ماه اکتبر 33 درصد کاهش یافت

واردات-طلای-هند-در-ماه-اکتبر-33-درصد-کاهش-یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

یک منبع دولتی روز دوشنبه گفت که همچنان که قیمت‌های نزدیک به بالاترین سطوح بی‌سابقه، خرید در جشن‌ها در دومین مصرف‌کننده بزرگ این فلز در جهان را کاهش داده است، واردات طلا در هند در ماه اکتبر نسبت به سال گذشته یک سوم کاهش یافت و چهارمین ماه متوالی کاهش را ثبت کرده است.

کاهش واردات توسط این کشور واقع در جنوب آسیا می‌تواند افزایش قیمت‌های جهانی طلا را که نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از شش سال گذشته است، محدود کند و همچنین ممکن است به دهلی نو کمک کند تا کسری تجاری خود را کاهش دهد و از روپیه پشتیبانی نماید.

هند تقریباً تمام تقاضای طلای خود را از طریق واردات تامین می‌کند.

منبعی که به دلیل عدم اجازه صحبت با رسانه‌ها نامش فاش نشده، گفت که هند در ماه اکتبر ۳۸ تن طلا وارد کرده است، که ۳۳ درصد کمتر از ۵۷ تن واردشده در سال قبل است.

او گفت که از نظر ارزشی، واردات انجام شده در ماه اکتبر به ۱.۸۴ میلیارد دلار رسیده است که ۴.۵ درصد از ۱.۷۶ میلیارد دلار سال گذشته بیشتر است.

سورندرا مهتا (Surendra Mehta)، دبیر انجمن طلافروشان و جواهرسازان هند (India Bullion and Jewellers Association)، گفت که افزایش قیمت‌های طلا خریدهای خرده‌فروشی را در طی جشن‌های دیوالی (Diwali) و دوسهرا (Dussehra) به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

امسال هندی‌ها هر دو جشن را – که خرید طلا در آن‌ها خوش‌یُمن محسوب می‌شود – در ماه گذشته برگزار کردند.

در ماه سپتامبر، قیمت‌های آتی طلا در بازار محلی به بالاترین سطح همیشگی خود یعنی ۳۹,۸۸۵ روپیه (۵۶۳.۹۴ دلار) برای هر ۱۰ گرم رسید و حدود ۲۲ درصد افزایش یافته است، که این افزایش به دلیل رونق در قیمت‌های جهانی و کاهش ارزش روپیه بوده است.

ممکن است در ماه نوامبر کاهش بیشتری رخ دهد.

دامان پراکاش راتهود (Daman Prakash Rathod)، یکی از مدیران MNC Bullion، عمده‌فروشی در چنای، گفت: “معمولاً تقاضا پس از جشن دیوالی متعادل می‌شود.”

یک دلال مستقر در بمبئی گفت که واردات طلا هند ممکن است در ماه نوامبر به زیر ۳۰ تن برسد، که این میزان دو سوم کمتر از ۸۴.۸ تن سال گذشته خواهد بود.

این فروشنده گفت:

“تا زمانی که قیمت ها به طور قابل توجهی ، مثلاً حدود 3000 روپیه (در هر 10 گرم) اصلاح نشود، شاهد احیای تقاضا نخواهیم بود.”

دیدگاه خود را درباره واردات طلای هند در ماه اکتبر 33 درصد کاهش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.