تحلیل تکنیکال فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 26 می 2024

پیش‌بینی-جفت-ارز-دلار-آمریکا-دلار-کانادا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل تکنیکال فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • با کاهش تورم کانادا در ماه می، ارزش دلار کانادا کاهش یافت.
  • در صورتی که تورم بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش یابد، برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو خواستار افزایش نرخ بهره هستند.
  • هفته آینده، ایالات متحده و کانادا گزارش‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را منتشر خواهند کرد.

تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان می‌دهد که با افزایش اختلاف چشم‌انداز سیاست بین فدرال رزرو و دلار کانادا، این جفت ارز روندی صعودی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

همچنان که با توجه به انتشار داده‌های خوش‌بینانه و صورتجلسه‌های فدرال رزرو که حاکی از افزایش نرخ بهره بود، شاخص دلار تقویت شد، جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت. در همین حال، با توجه به کاهش تورم در کانادا در ماه می، دلار کانادا ضعیف شد.

صورتجلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که سیاست‌گذاران آماده هستند تا برای مدت طولانی سیاست محدودکننده را حفظ کنند تا تورم سخت را مهار کنند. علاوه بر این، در صورتی که تورم بیش از پیش‌بینی‌ها افزایش یابد، برخی از سیاستگذاران فدرال رزرو خواستار افزایش نرخ بهره هستند. در نتیجه، سرمایه‌گذاران انتظارات خود برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را کاهش دادند.

علاوه بر این، آمریکا داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) را منتشر کرد که فعالیت تجاری بهتر از انتظار در بخش‌های تولیدی و خدماتی را نشان می‌دهد. در همین حال، داده‌ها از کانادا نشان دهنده پایین آمدن تورم بود، که گمانه‌زنی‌ها برای کاهش نرخ در ماه ژوئن توسط بانک کانادا را افزایش داد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

هفته آینده، آمریکا و کانادا گزارش‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را منتشر خواهند کرد که وضعیت اقتصادهای آن‌ها را نشان خواهد داد. این گزارش‌ها به طور قابل توجهی شکاف در چشم‌اندازهای سیاستی بین آمریکا و کانادا را مشخص خواهند کرد.

انتشار یک رقم بزرگتر از حد انتظار در آمریکا نشان‌دهنده اقتصادی قوی خواهد بود که احتمالاً منجر به کاهش انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو خواهد شد.

در همین حال، گزارش مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا احتمالاً یک کندی در اقتصاد را نشان خواهد داد که فشار بر بانک مرکزی کانادا (BoC) را برای کاهش نرخ‌ها افزایش داده و اختلاف در چشم‌اندازهای سیاستی را بیشتر می‌کند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: خرس‌ها خط روند صعودی را دوباره آزمایش می‌کنند

USDCAD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در یک روند صعودی قرار دارد که پس از رسیدن به سطح مقاومت کلیدی ۱.۳۸۰۰ متوقف شده است. پس از رسیدن به این سطح، قیمت وارد دوره‌ای از تثبیت شده و از میان میانگین متحرک ۲۲ روزه (22-SMA) عبور کرده است. علاوه بر این، قیمت با نزدیک‌ترین حمایت در ۱.۳۶۰۰ و نزدیک‌ترین مقاومت در ۱.۳۸۰۰ معامله شده است.

با این حال، در مقیاس بزرگتر، قیمت موقعیت خود را بالای یک خط روند صعودی حفظ کرده است. همچنین، به طور مداوم قله‌ها و دره‌های بالاتری را تشکیل داده است. در حال حاضر، قیمت نزدیک خط روند معامله می‌شود که چندین بار به عنوان حمایت عمل کرده است. بنابراین، قیمت ممکن است از این خط روند برگشت کرده و دوباره به سطح مقاومت ۱.۳۸۰۰ برسد. افزایش قیمت به بالاتر از این سطح باعث ایجاد یک قله بالاتر خواهد شد که روند صعودی را ادامه می‌دهد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل تکنیکال فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 26 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.