گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 می 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-31-می-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) بزرگ‌ترین اقتصاد جهان که نشان‌دهنده رشد کمتر از حد انتظار در سه ماهه اول بود، امروز معاملات سهام آمریکا با افت آغاز شد. اقتصاد آمریکا از ماه ژانویه تا مارس با نرخ سالانه ۱.۳ درصد رشد کرده است، که از برآورد اولیه ۱.۶ درصد پایین‌تر و به مراتب کندتر از رشد ۳.۴ درصدی در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ است.

فعالان بازارها اکنون منتظر انتشار داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روز آینده هستند که اطلاعات حیاتی در مورد هزینه‌های زندگی و مصرف مصرف‌کننده در آمریکا را فراهم خواهد کرد. این اطلاعات برای سرمایه‌گذاران در تجزیه و تحلیل اقدامات بعدی فدرال رزرو در سیاست پولی بسیار مهم است.

همچنین، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا و شاخص دلار از سود‌های دیروز عقب‌نشینی کرده و به ترتیب به ۴.۵۵ درصد و ۱۰۵.۷ رسیدند.

در جای دیگر، نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه آوریل کاهش یافته و آخرین برآورد آن ۶.۴ درصد نسبت به سال گذشته است که پایین‌ترین رکورد را ثبت کرده است.

قیمت فلزات پایه امروز اصلاح شدند و از بالاترین قیمت‌های مشاهده شده در روز گذشته پایین آمدند. ما تصور می‌کنیم که با کمبودهای اخیر بازار در کنار دوره‌ای طولانی از فشارهای صعودی، اختلاف بین قیمت از تصویر فاندامنتال گسترش یافته، که فرصتی برای اصلاح باتأخیر ایجاد کرده است.

این موضوع به ویژه برای آلومینیوم و مس صادق است که با وجود اشتهای قوی برای سفته‌بازی همچنان در حال پیشروی هستند. ما معتقدیم که شاید کاهش قیمت بیشتری لازم باشد تا قیمت‌های فلزات را به ارزش منصفانه خود بازگرداند. در همین حال، مس زیر سطح حمایت قوی معامله شده و با قیمت ۱۰,۱۳۵ دلار در هر تن بسته شد؛ بهای آلومینیوم نیز از بالاترین قیمت خود در دو سال گذشته به ۲,۷۹۴ دلار در هر تن کاهش یافت.

سایر مجموعه فلزات پایه نیز به همین شیوه عمل کردند که نشان‌دهنده حرکات بازار دارای ویژگی‌های مشترک بیشتری نسبت به عوامل فاندامنتال هر یک از فلزات به تنهایی است.

در زمان نگارش این گزارش، سرب و روی به ترتیب با قیمت ۲,۲۷۷ دلار در هر تن و ۳,۰۷۱.۵۰ دلار در هر تن بسته شدند.

طلا بخشی از زیان‌های دیروز خود را جبران کرد و قیمت آن به ۲,۳۴۵ دلار در هر اونس رسید، در حالی که قیمت نقره به ۳۱.۴ دلار در هر اونس کاهش یافت.

قیمت‌های نفت نیز کاهش یافتند، و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب، با قیمت ۷۹ و 83.2 دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 31 می 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.