گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 2 ژوئن 2024

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-2-ژوئن-2024
آنچه در این مقاله میخوانید

سهام آمریکا امروز نوسان داشت. شاخص مربوط به هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) ماه آوریل، که شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، ۲.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، که مطابق با پیشرفت ماه فوریه بود و نشان‌دهنده فشارهای تورمی مداوم است.

داده‌ها با انتظارات هم‌راستا بودند، که منجر به افزایش گمانه‌زنی‌های سرمایه‌گذاران —که به فشارهای تورمی فراتر از پیش‌بینی‌ها عادت کرده‌اند— در مورد اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر شد.

اکنون سواپ‌های فوروارد بیش از ۶۰ درصد احتمال این کاهش را در نظر می‌گیرند. پس از انتشار این اطلاعات، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا به زیر ۴.۵ درصد سقوط کرد، در حالی که دلار در ۱۰۴.۶ معامله شد.

در منطقه یورو، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) که امروز منتشر شد، نشان داد که تورم در ماه می بیش از حد انتظار افزایش یافته و به ۲.۶ درصد نسبت به سال گذشته رسیده است. این افزایش غیرمنتظره انتظارات سرمایه‌گذاران برای اولین کاهش نرخ بهره توسط کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در ماه ژوئن را تغییر نداده است، اما ممکن است احتمال توقف در ماه جولای و کاهش کندتر نرخ‌ها در ماه‌های آینده را تقویت نماید.

همچنان که فشار فروش در نیمه دوم روز افزایش یافت، بازار فلزات پایه امروز روند نزولی دیگری را تجربه کرد. در ابتدا، قیمت‌های فلزات نوسان نشان دادند و همچنان که آن‌ها سطوح حمایت کلیدی را آزمایش می‌کردند، به طور عمده تحت تأثیر اخبار اقتصاد کلان از اروپا و ایالات متحده قرار نگرفتند. با این حال، پس از شکسته شدن این سطوح، شاهد اصلاح قابل توجهی در جهت نزولی بودیم.

قیمت مس به زیر سطح ۱۰,۱۰۰ دلار در هر تن سقوط کرد و با قیمت ۱۰,۰۴۰ دلار در هر تن بسته شد. سطح حمایتی ۱۰,۰۰۰ دلار در هر تن حیاتی است و کاهش به زیر آن سطح می‌تواند منجر به اصلاح بیشتر شود. به نظر می‌رسد که در ابتدای هفته آینده با توجه به ارزیابی فعالان بازار از اشتها برای قیمت‌های پایین‌تر، شاهد کاهش قیمت اندکی خواهیم بود.

قیمت آلومینیوم نیز پایین‌تر بود و به زیر سطح ۲,۷۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت و با  ۲,۶۵۲.۵۰ دلار در هر تن بسته شد.

بهای سرب و روی به ترتیب به ۲,۲۷۳ دلار در هر تن و ۲,۹۶۹.۵۰ دلار در هر تن کاهش یافت.

بهای فلزات گرانبها به طور کلی بدون تغییر باقی ماندند، و طلا با قیمت حدود ۲,۳۳۲ دلار در هر اونس و نقره با قیمت ۳۰.۸ دلار در هر اونس معامله شد.

قیمت‌های نفت نیز اندکی پایین آمد، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۷۷.۴ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) با قیمت  ۸۱.۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 2 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.