تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 2 ژوئن 2024

پیش‌بینی-جفت-ارز-دلار-آمریکا-دلار-کانادا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • داده‌های مثبت مربوط به ضریب اطمینان مصرف کننده از ایالات متحده باعث افزایش ارزش دلار شد.
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا از 0.2 درصد به 0.0 درصد به صورت ماهانه کاهش یافت.
  • بازارها با احتمال 60 درصدی کاهش نرخ بهره در کانادا در چهارشنبه آینده قیمت‌گذاری می‌کنند.

از آن جا که احتمال زیادی وجود دارد که بانک کانادا نرخ‌ها را در هفته آینده، بسیار جلوتر از فدرال رزرو، کاهش دهد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)حاکی از آن است که احتمال روند نزولی بیشتری وجود دارد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

نوسانات جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در طول این هفته ادامه داشت اما پس از انتشار داده‌های ضعیف مربوط به تورم آمریکا، با نرخ پایین‌تری هفته را به پایان برد. وقتی که هفته شروع شد، انتشار داده‌های مثبت ضریب اطمینان مصرف‌کننده از آمریکا ارزش دلار را در برابر دلار کانادا به شدت بالا برد. با این حال، وقتی که روز پنجشنبه، داده‌های آمریکا کاهش تولید ناخالص داخلی از ۱.۶ درصد به ۱.۳ درصد در سه‌ماهه اول را نشان داد، این روند تغییر کرد.

به طور مشابه، تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا از ۰.۲ درصد به ۰.۰ درصد به صورت ماهانه کاهش یافت. بنابراین، بانک مرکزی کانادا تحت فشار بیشتری برای کاهش نرخ‌ها در هفته آینده قرار دارد. کاتالیزور اصلی هفته، شاخص مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) همه کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی آمریکا بود که کاهش غیرمنتظره‌ای در تورم از ۰.۳ درصد به ۰.۲ درصد را نشان داد. این روند گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این که فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ‌ها را کاهش دهد، افزایش داد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی کانادا و داده‌های اشتغال از کانادا تمرکز خواهند کرد. همزمان، آمریکا داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) و گزارش مربوط به اشتغال بخش غیرکشاورزی را منتشر خواهد کرد. جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی کانادا پس از گمانه‌زنی‌های فراوان در مورد دوره کاهش نرخ بهره بانک مرکزی برگزار می‌شود. در روز چهارشنبه آینده، فعالان بازارها بر اساس ۶۰ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در کانادا قیمت‌گذاری می‌کنند.

در همین حال، گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی (NFP) نیز سرنخ‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز کاهش نرخ‌ها در آمریکا ارائه خواهد داد، چون این گزارش وضعیت بازار کار را نشان خواهد داد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: خرس‌ها به سطح حمایت ثابت 1.3601 نزدیک می‌شوند

USDCAD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) از خط روند صعودی خود پایین‌تر رفته و در حال نزدیک شدن به سطح حمایت ۱.۳۶۰۱ است. این اتفاق پس از آن روی داد که روند صعودی به سطح مقاومت ۱.۳۸۰۳ رسید.

با وجودی که احساسات به سمت روند نزولی تغییر کرده است، اما حرکت به سمت پایین پرنوسان بوده و نشان می‌دهد که ممکن است یک حرکت اصلاحی باشد. اگر این طور باشد، احتمال دارد که قیمت از ۱.۳۶۰۱ برگشت کرده و سطح مقاومت ۱.۳۸۰۳ را دوباره آزمایش کند.

افزایش قیمت به بالای این سطح مقاومت باعث ایجاد یک قله بالاتر خواهد شد که تأییدکننده ادامه روند صعودی است. با این حال، اگر خرس‌ها در هفته آینده حرکت قوی‌تری انجام دهند، قیمت ممکن است به زیر سطح ۱.۳۶۰۱ کاهش یافته و دوباره سطح حمایت ۱.۳۴۰۰ را آزمایش کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 2 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.