تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 2 ژوئن 2024

پیش‌بینی-جفت-ارز-یورو-دلار-آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • داده‌های روز جمعه نشان داد که تورم منطقه یورو در ماه می بالاتر از حد انتظار بود.
  • گزارش مربوط به شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) کاهشی در تورم ایالات متحده را آشکار ساخت.
  • سرمایه‌گذاران مشتاقانه منتظر انتشار گزارش مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی هستند.

با افزایش غیرمنتظره تورم در منطقه یورو، که در تضاد با کاهش تورم در ایالات متحده است، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی صعودی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) هفته‌ای تقریباً ثابت را پشت سر گذاشت اما با قیمتی بسیار بالاتر از پایین‌ترین سطح خود بسته شد. پس از انتشار ارقام مربوط به ضریب اطمینان مصرف‌کننده که بهتر از حد انتظار بود، این هفته با روند صعودی دلار آغاز شد. با این حال، زمانی که داده‌ها کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه‌ماهه اول را نشان داد و انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر افزایش یافت، یورو دوباره در وضعیت مطلوبی قرار گرفت.

علاوه بر این، داده‌های روز جمعه تورم بیشتر از حد انتظار منطقه یورو در ماه می را نشان داد. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از ۲.۴ درصد به ۲.۶ درصد افزایش یافت، که بیشتر از پیش‌بینی‌ها برای افزایش ۲.۵ درصدی بود. این روند تا حدی انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در هفته آینده را کاهش داد و یورو را تقویت کرد. حمایت بیشتری نیز از کاهش تورم آمریکا به دست آمد که با انتشار گزارش مربوط به شاخص قیمت‌های هزینه مصرف شخصی (PCE) همه کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی نشان داده شد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، آمریکا داده‌هایی در مورد فعالیت‌های تجاری در بخش تولید را منتشر خواهد کرد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران گزارش مربوط به اشتغال بخش غیرکشاورزی را برای کسب سرنخ‌هایی در مورد مسیر سیاست‌گذاری فدرال رزرو دنبال خواهند کرد. در همین حال، در منطقه یورو، معامله‌گران نتایج انتخابات پارلمانی اروپا را زیر نظر خواهند داشت.

گزارش مربوط به اشتغال آمریکا در زمانی منتشر می‌شود که بر سر چشم‌انداز سیاست‌گذاری فدرال رزرو ابهام وجود دارد. گزارش ماهانه قبلی شرایط نه چندان خوب بازار کار را نشان داد که انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره در آمریکا را افزایش داد. یک گزارش دیگر مشابه نشان‌دهنده آغاز روند نزولی در این بخش خواهد بود که فشاری بر فدرال رزرو وارد می‌کند تا شروع به کاهش هزینه‌های وام کند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: گاوها به دنبال خط روند جدید بالاتر از سطح مقاومت هستند

EURUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) از یک خط روند نزولی قوی بالاتر رفته و در حال تلاش برای رسیدن به یک قله بالاتر است. علاوه بر این، قیمت به میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) به عنوان سطح حمایت رسیده است، که نشان می‌دهد گاوها (طرفداران بازار صعودی) کنترل بازار را در اختیار دارند. همزمان، شاخص قدرت نسبی (RSI) پس از یافتن حمایت در سطح ۵۰، در حال افزایش است، که نشان‌دهنده مومنتوم صعودی قوی است.

با این حال، قیمت باید از سطح مقاومت ۱.۰۹۰۰ بالاتر برود تا بتواند یک قله جدید بسازد. افزایش قیمت به بالاتر از این سطح راه را برای گاوها جهت آزمایش مجدد سطح مقاومت ۱.۱۱۰۱ باز می‌کند. با این حال، اگر سطح مقاومت استوار باقی بماند، قیمت ممکن است زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) سقوط کند تا قبل از این که روند صعودی خود را ادامه دهد، خط روند اخیراً شکسته شده را آزمایش کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 2 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.