وتوی بایدن چطور ممکن است به قیمت از دست رفتن انتخابات 2024 برای او تمام شود؟

وتوی-بایدن-چطور-ممکن-است-به-قیمت-از-دست-رفتن-انتخابات-2024-برای-او-تمام-شود-؟
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از دوره‌ای از بررسی شدید صنعت رمزارزها، بسیاری گمانه‌زنی کردند که دولت بایدن (Biden) با اجازه دادن به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای تأیید چندین صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF)، موضع خود را تغییر داده است. با این حال، رئیس‌جمهور جو بایدن وتوی آخرین قطعنامه‌ای را که قصد داشت قوانین دارایی‌های رمزنگاری‌شده در SAB 121 را لغو کند، اعمال کرده است. وتوی بایدن انزجار قابل توجهی در جامعه رمزارز ایجاد کرده است و منجر به باور گسترده‌ای شده است که بایدن حمایت کل صنعت رمزارز را از دست داده است.

آیا وتوی SAB 121 توسط بایدن سرنوشت سیاسی او در ۲۰۲۴ را نابود کرد؟

دو روز پیش، رئیس‌جمهور جو بایدن (Joe Biden) قانونی را که با هدف لغو دستورالعمل حسابداری SAB 121 کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) طراحی شده بود، وتو کرد. SAB 121، دستورالعمل حسابداری بحث‌برانگیزی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار صادر شده، ایجاب می‌کند که مؤسسات مالی و شرکت‌هایی که از دارایی‌های دیجیتالی مشتریان محافظت می‌کنند، این دارایی‌ها را در ترازنامه‌های خود ادغام کرده و اطلاعات خاصی ارائه دهند. این الزامات حسابداری سختگیرانه، ارائه خدمات نگهداری رمزارز در مقیاس بزرگ توسط بانک‌ها را به شدت پرهزینه و غیرعملی می‌کند.

در مورد وتو، بایدن اظهار داشت که دولتش با کنگره برای تدوین چارچوب نظارتی «جامع و متعادل» بر روی رمزارزها همکاری خواهد کرد، اما این قطعنامه خاص را وتو کرد تا اختیارات حسابداری کمیسیون را حفظ کند. جامعه رمزارز به این تصمیم واکنش منفی نشان داد. آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci) از شرکت اسکایبریج کپیتال (Skybridge Capital) اظهار داشت که موضع بایدن در قبال رمزارزها ممکن است پیامدهای غیرمنتظره‌ای داشته باشد. اسکاراموچی در X نوشت: “موضع [بایدن] در مورد رمزارزها ممکن است به او هزینه‌های بیشتری نسبت به آن چه گمان می‌کند، تحمیل کند. وتوی این قانون تصمیم واقعا بدی بود. به خصوص در این زمان حساس”.

Alex-Kruger

مایک نووگراتز (Mike Novogratz) از شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) در مورد تصمیم بایدن اظهار نظر کرد. او گفت: “این ناامیدکننده است و شاید قابل پیش‌بینی بود. این مثل از دست دادن پیروزی درست در لحظه‌ آخر است. [دموکرات‌ها] در تلاش بودند تا جلوی تبدیل شدن ترامپ به رئیس‌جمهور رمزارز را بگیرند و کار خوبی انجام می‌دادند. اما این اصلا کمکی نمی‌کند. هر کسی که به بایدن مشاوره می‌دهد باید مورد بررسی قرار گیرد”. پرین بورینگ (Perianne Boring)، بنیان‌گذار و مدیرعامل اتاق بازرگانی دیجیتال (Chamber of Digital Commerce) اعلام کرد:

“وتوی مقررات نگهداری غیرقانونی رمزارز SEC توسط بایدن پایان این نبرد نیست. کنگره می‌تواند وتو را نقض کند. در عین حال، ما از آزادی بیان، حقوق مالکیت دیجیتالی و حق تجمع خود دفاع خواهیم کرد. در ماه نوامبر، ما نیروهای ضد رمزارز را یکبار برای همیشه بیرون خواهیم انداخت.”

رایان شان آدامز (Ryan Sean Adams)، بنیان‌گذار بانکلس (Bankless)، نیز اظهار داشت که این تصمیم بر دموکرات‌ها در انتخابات سراسری آینده تأثیر خواهد گذاشت. آدامز در X گفت: “بایدن تنها لایحه موافق با رمزارزی که تاکنون به دست او رسیده بود را وتو کرد. این کار ساده‌ای بود. SAB 121 قانونی مخالف رمزارز است که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار به ریاست گنسلر (Gensler) برای جلوگیری از نگهداری رمزارز توسط بانک‌ها ایجاد شده است.” مدیر اجرایی بانکلس افزود:

“رمزارزها از آن متنفرند. بانک‌ها از آن متنفرند. تنها کاری که او می‌بایست انجام می‌داد وتوی لغو آن نبود. این کار هزینه‌هایی را برای دموکرات‌ها در ماه نوامبر خواهد داشت.”

از بین ۳۳۵.۸۹ میلیون نفر ساکن در ایالات متحده، تخمین زده می‌شود که ۵۰ میلیون رأی‌دهنده واجد شرایط از طرفداران رمزارز هستند. با توجه به این که دموکرات‌هایی مانند الیزابت وارن (Elizabeth Warren) و جو بایدن (Joe Biden) صنعت رمزارز را مورد تردید قرار داده و دونالد ترامپ (Donald Trump) آن را تأیید کرده و قول حمایت از طرفداران رمزارز را داده است، تصمیم رئیس‌جمهور از دید ناظران نامطلوب به نظر می‌رسد. وتوی اخیر رئیس‌جمهور ممکن است آخرین قطره‌ای باشد که کاسه صبر را لبریز کرد.

اریک.ات (Eric.eth)، یک علاقه‌مند به رمزارز، در X نوشت: “وتوی SAB ۱۲۱ توسط بایدن نشان می‌دهد که هیچ تلاش واقعی در حزب دموکرات برای همکاری با رمزارز وجود ندارد. ETF اتریوم (ETH) تأیید شد چون کمیسیون بورس و اوراق بهادار هیچ دلیلی برای رد آن نداشت، همین و بس. جنگ دموکرات‌ها علیه رمزارز بیش از پیش شدید شده است.”

نظر شما در مورد واکنش جامعه رمزارز به وتوی بایدن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره وتوی بایدن چطور ممکن است به قیمت از دست رفتن انتخابات 2024 برای او تمام شود؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.