بهره‌مندی ایران از بانک توسعه جدید بریکس

بهره‌مندی ایران از بانک توسعه جدید بریکس
آنچه در این مقاله میخوانید

سرگئی ریابکوف (Sergey Ryabkov)، معاون وزیر خارجه روسیه، اظهار داشت که عضویت ایران در بانک توسعه جدید بریکس (BRICS New Development Bank) راه را برای پیوستن آسان این کشور به ساختار این بلوک هموار خواهد کرد.

ریابکوف به خبرنگاران ایرانی حاضر در نشست وزیران خارجه بریکس در روسیه روز سه‌شنبه گفت که بانک توسعه جدید بریکس نهادی مالی مؤثر است که از طریق وام‌های منطقی برای پروژه‌های زیرساختی پول تأمین می‌کند.

او گفت که جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهایی که در ژانویه سال ۲۰۲۴ به بلوک کشورهای در حال ظهور بریکس پیوسته‌اند، از فرآیند مثبت کنونی توسعه استفاده کرده و تجربیات ارزشمندی کسب کرده‌اند.

علی باقری کنی (Ali Bagheri Kani)، سرپرست وزارت امور خارجه ایران، روز دوشنبه برای شرکت در نشست بریکس ۲۰۲۴ به عنوان عضو رسمی، به نیژنی نووگورود (Nizhny Novgorod) در غرب روسیه رسید. او با وزیران امور خارجه چین، بلاروس، سری‌لانکا، قزاقستان و برزیل و نیز فرستاده ویژه رئیس‌جمهور کشور میزبان گفتگوهایی انجام داده است.

ایران در ژانویه سال ۲۰۲۴ به عنوان عضو کامل به گروه بریکس که شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است، پیوست.

بریکس یک سازمان بین‌دولتی است که شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، ایران، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی می‌شود. این گروه که ابتدا برای شناسایی کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری تشکیل و به یک بلوک ژئوپلیتیکی منسجم تبدیل شد، دولت‌های آن از سال ۲۰۰۹ به صورت سالانه در اجلاس‌های رسمی دیدار کرده و سیاست‌های چندجانبه را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند. روابط دوجانبه در میان بریکس عمدتاً بر اساس عدم دخالت، برابری و منفعت متقابل انجام می‌شود.

دیدگاه خود را درباره بهره‌مندی ایران از بانک توسعه جدید بریکس بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.