قانونگذار ایالات متحده مقررات سختگیرانه‌تری را برای دارایی‌های دیجیتالی برای اجرای تحریم‌های روسیه پیشنهاد می‌کند

قانونگذار ایالات متحده مقررات سختگیرانه‌تری را برای دارایی‌های دیجیتالی برای اجرای تحریم‌های روسیه پیشنهاد می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

برد شرمن (Brad Sherman)، نماینده کنگره آمریکا، اصلاحیه‌ای را پیشنهاد کرده است که به منظور تقویت اجرای تحریم‌ها بر دارایی‌های دیجیتال روسیه طراحی شده است. این اصلاحیه به وزیر خزانه‌داری اجازه می‌دهد تا معاملات رمزارزی مرتبط با نهادهای روسی را ممنوع کند و از مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌خواهد تا معاملات رمزارزی خارج از کشور که بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار است را به شبکه اجرای جرایم مالی (Financial Crimes Enforcement Network – FinCEN) گزارش دهند.

اصلاحیه جدید به دنبال سخت‌گیری بر معاملات دارایی دیجیتال روسیه است

برد شرمن (Brad Sherman)، نماینده کالیفرنیا در کنگره اصلاحیه‌ای را برای لایحه مجوز دفاع ملی (NDAA) پیشنهاد کرده است که با هدف تقویت پایبندی به تحریم‌های دارایی‌های دیجیتال روسیه طراحی شده است. این پیشنهاد که به کمیته قوانین ارائه شده، قصد دارد تا مکانیزم‌های اجرایی برای معاملات دارایی دیجیتال درگیر با نهادهای تحت تحریم روسیه را تقویت کند و اطمینان حاصل کند که سیاست‌های تحریم‌های آمریکا به شدت اجرا می‌شود.

این اصلاحیه از رئیس‌جمهور می‌خواهد تا ظرف ۹۰ روز پس از تصویب قانون، گزارشی به کنگره ارائه دهد که شامل شناسایی هر شخص خارجی باشد که یک پلتفرم معاملاتی دارایی دیجیتال را اداره می‌کند یا به عنوان تسهیل‌کننده معامله دارایی دیجیتال عمل می‌کند و به طور مادی در دور زدن تحریم‌های آمریکا مرتبط با فدراسیون روسیه کمک کرده است.

رئیس‌جمهور می‌تواند از قدرت‌ خود تحت قانون قدرت‌های اقتصادی اضطراری بین‌المللی برای مسدود کردن و منع معاملات درگیر با چنین اشخاص خارجی شناسایی شده‌ای استفاده کند، البته اگر دارایی‌های آن‌ها در حوزه قضایی یا کنترل آمریکا باشد. این اصلاحیه به رئیس‌جمهور اختیار اجرای مفاد آن، از جمله اعمال جریمه‌ها برای تخلفات، را می‌دهد. یک معافیت امنیت ملی نیز در دسترس است که به رئیس‌جمهور اجازه می‌دهد در صورتی که در جهت منافع امنیت ملی آمریکا عمل کند، تحریم‌ها را معاف کند، به شرط این که کنگره از دلایل معافیت مطلع شود.

علاوه بر این، وزیر خزانه‌داری ممکن است معاملات درگیر با آدرس‌های دارایی دیجیتال مرتبط با نهادهای روسی را در صورت تشخیص در جهت منافع ملی ممنوع کند، با این شرط که گزارشی ظرف ۹۰ روز پس از چنین تصمیماتی به کنگره ارائه شود. شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) باید از اشخاص آمریکایی بخواهد که معاملات بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار در دارایی‌های دیجیتال از طریق حساب‌های خارجی را گزارش دهند. وزیر خزانه‌داری همچنین باید گزارش‌های دوره‌ای به کنگره ارائه دهد که پیشرفت در اجرای این اقدامات و شناسایی پلتفرم‌های معاملاتی دارایی دیجیتال پرخطر را شرح دهد.

النور ترت (Eleanor Terrett)، تحلیلگر شبکه فاکس بیزینس (Fox Business)، اظهار داشت:

“مهم است که در اینجا توجه داشته باشیم که لایحه دفاعی سالانه یک بند قانونی است که باید تصویب شود و افزودن اصلاحیه‌های به ظاهر بی‌ضرر مانند این احتمالاً تأثیری بر تصویب آن نخواهد داشت. ممکن است شاهد افزودن اصلاحیه‌های بیشتری مانند این باشیم، چون اعضا تلاش می‌کنند تا لوایح دیگری را به لایحه مجوز دفاع ملی الحاق کنند.”

نظر شما در مورد این اصلاحیه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره قانونگذار ایالات متحده مقررات سختگیرانه‌تری را برای دارایی‌های دیجیتالی برای اجرای تحریم‌های روسیه پیشنهاد می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.