تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 16 ژوئن 2024

پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا می‌‎خوانید:

  • ارقام مربوط به تورم مصرف‌کننده و عمده‌فروشی ایالات متحده کمتر از برآوردها بود.
  • فدرال رزرو در سال جاری تنها یک کاهش نرخ بهره را پیش‌بینی کرد.
  • بانک مرکزی استرالیا هفته آینده جلسه سیاستگذاری خود را برگزار خواهد کرد.

همچنان که دلار بر اساس چشم انداز فدرال رزرو برای یک کاهش نرخ بهره در سال 2024 بهبود می‌یابد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نسبتاً نزولی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

همچنان که دلار در پایان هفته روند صعودی در پیش گرفت، دلار استرالیا با کندلی صعودی به پایان رسید اما خیلی پایین‌تر از بالاترین قیمت‌های خود بسته شد. در طول هفته، سرمایه‌گذاران بر روی ارقام مربوط به تورم مصرف‌کننده و عمده‌فروشی تمرکز کردند که پایین‌تر از برآوردها آمد. در نتیجه، اطمینان بیشتری وجود داشت که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را دو بار در این سال کاهش خواهد داد.

با این حال، فدرال رزرو چشم‌اندازی برای افزایش نرخ بهره داشت و سیاست‌گذاران توجه داشتند که اقتصاد همچنان قوی باقی مانده است. در نتیجه، بانک مرکزی تنها یک کاهش نرخ بهره را برای امسال پیش‌بینی کرد. بنابراین، با وجودی که دلار این هفته را با کاهش ارزش آغاز کرد، اما قوی به پایان رسید، که منجر به کاهش قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) شد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

هفته آینده، بانک مرکزی استرالیا (RBA) جلسه سیاست‌گذاری خود را برگزار خواهد کرد که احتمالاً نرخ بهره را بدون تغییر نگه خواهد داشت. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران بر گزارش مربوط به خرده‌فروشی آمریکا تمرکز خواهند کرد که وضعیت مصرف‌کننده در کشور را نشان خواهد داد.

انتظار می‌رود که بانک مرکزی استرالیا نرخ‌ها را ثابت نگه دارد. با این حال، توجه بازار بر روی بیانیه پس از جلسه خواهد بود که ممکن است نشان دهنده زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی باشد. در حال حاضر، قراردادهای آتی نشان‌دهنده احتمال کمتر از ۵۰ درصد برای کاهش نرخ بهره در ماه دسامبر است.

در همین حال، گزارش مربوط به خرده‌فروشی آمریکا احتمالاً نشان‌دهنده عدم رشد در طول ماه خواهد بود که اعتماد سیاست‌گذاران را به کاهش اقتصاد افزایش خواهد داد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: قیمت بین سطح حمایت 0.6580 و سطح مقاومت 0.6701 در نوسان است

AUDUSD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) در بازه میان سطح حمایت ۰.۶۵۸۰ و سطح مقاومت ۰.۶۷۰۱ باقی مانده است. با این حال، خرس‌ها با کندل‌های بزرگ‌تر نسبت به گاوها، نشانه‌های بیشتری از قدرت در این بازه دارند.

علاوه بر این، قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) قرار دارد، که نشان می‌دهد خرس‌ها پیشتاز هستند. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به زیر ۵۰ پایین آمده است، که مومنتوم نزولی را تایید می‌کند. بنابراین، احتمال بالایی وجود دارد که قیمت به زیر سطح حمایت ۰.۶۵۸۰ کاهش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است قیمت به میزان بیشتری پایین آمده و به سطح حمایت ۰.۶۴۰۱ برسد. زمانی که شروع به ساختن قله‌ها و دره‌های پایین‌تر کند، قیمت یک روند نزولی را تأیید خواهد کرد.

نظر شما در مورد روند آتی قیمت جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 16 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.