شرکت‌های جواهرسازی به دنبال کسب درآمد از افزایش قیمت طلا هستند

شرکت‌های جواهرسازی به دنبال کسب درآمد از افزایش قیمت طلا هستند
آنچه در این مقاله میخوانید

دای چینگ شیانگ (Dai Qingxiang)، کارمند اداری، ۲۸ ساله، اخیراً با یک دوگانگی روبرو شده است. او در نظر داشت تا با خرید زیورآلات طلا به ظاهر خود جلوه‌ای بیشتر ببخشد، اما قیمت بالای این فلز گرانبها او را دوباره به فکر واداشت.

دای نهایتاً توسط دوست نزدیکش، لیو نوشی (Liu Nushi)، متقاعد شد تا این خرید را انجام دهد و در یک بعدازظهر آفتابی در ماه می، به یک فروشگاه جواهرات در منطقه جنوب غربی شانگهای، محله شوهوی (Xuhui)، رفت تا زیورآلات مورد نظر را خریداری کند.

تردید اولیه او قابل درک بود، چون قیمت جهانی طلا افزایش چشمگیری یافته است. بر اساس داده‌های شورای جهانی طلا، به دلیل سرمایه‌گذاری سالم از بازار معاملات فرابورس، خرید‌های مداوم بانک‌های مرکزی و تقاضای بیشتر از خریداران آسیایی، قیمت طلا در سه ماهه اول سال جاری به میانگین بی‌سابقه ۲,۰۷۰ دلار در هر اونس رسیده است. این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد و نسبت به سه ماهه قبل ۵ درصد بیشتر است.

شورای جهانی طلا اعلام کرد که تقاضای داخلی برای طلا در سه ماهه اول سال جاری با رشد سالانه ۳ درصدی مواجه بوده است که نسبت به میانگین دهه گذشته قابل توجه است.

در حالی که مصرف‌کنندگان جوان چینی به جای سرمایه‌گذاری‌های سنتی به محصولات طلا روی می‌آورند، برندهای محلی جواهرات شانگهای تلاش می‌کنند تا با نوآوری در صنعتگری و محصولات مصرفی از تقاضای رو به رشد بهره‌برداری کنند.

تطبیق با تقاضا

جینچنگ‌هوانگ (Jinchenghuang) شانگهای یک برند باسابقه است که در سال ۱۹۳۴ در شانگهای تأسیس شد و این شرکت خصوصی تکنیک‌های ساخت جواهرات طلا را به مدت چهار نسل حفظ کرده است.

لین زه‌چائو (Lin Zechao)، مدیرعامل گروه صنعتی جینچنگ‌هوانگ شانگهای (Shanghai Jinchenghuang Industrial Group Co)، گفت برای حفظ قدرت بازار خود، شرکتش تحقیقاتی انجام داده است تا نیازهای مصرف‌کنندگان را بهتر درک کند، صنعتگری خود را ارتقا داده و بازاریابی هدفمند انجام داده است.

لین معتقد است که تطبیق با روندهای جدید در حالی که استانداردهای کیفیت حفظ می‌شود، کلیدی برای جذاب ماندن برندهای جواهرات برای مصرف‌کنندگان چینی، صرف‌نظر از سن، علایق یا پیشینه آن‌ها، است.

با بازار مرکزی خود در شرق چین، این زنجیره جواهرات در حال حاضر ۳۰۰ فروشگاه خرده‌فروشی در سراسر کشور دارد.

این شرکت بین بازارهای هدف خود تمایز قائل می‌شود، و جینچنگ‌هوانگ (Jinchenghuang) اکنون توجه بیشتری به برآورده کردن نیازهای روزمره مد زنان ۲۵ تا ۵۰ ساله دارد.

لین گفت:

“محصولات ما معمولاً پس از تحقیقات سیستماتیک در مورد سلایق یک گروه مصرف‌کننده هدف در زمینه سبک و عناصر طراحی توسعه می‌یابند.”

پس از بررسی نتایج نظرسنجی، شرکت دریافت که لوازم جانبی کوچک و سخت از طلا می‌توانند تغییرات بازار را پوشش داده و همچنان محبوب مصرف‌کنندگان باقی بمانند.

لین افزود فروش شمش طلا در سال ۲۰۲۳ رشد سالانه ۳۰ درصدی را تجربه کرد و او اطمینان دارد که این فروش‌ها امسال بیشتر خواهد شد.

او گفت:

“ما به طور سالانه در نوآوری، تحقیق و توسعه، از جمله توسعه و راه‌اندازی محصولات مطابق با جدیدترین سلیقه‌های مصرف‌کنندگان، سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.”

چه طلای سخت و سه بعدی، طلا با ارزش تاریخی، یا سایر محصولات نوآورانه باشد، مصرف‌کنندگان به طراحی‌های منحصر به فرد و فناوری‌های ساخت توجه بیشتری دارند.

وانگ لیشین (Wang Lixin)، مدیرعامل منطقه‌ای شورای جهانی طلا در چین، گفت: به لطف طراحی‌های نوآورانه با سنگ‌های قیمتی و الماس، جواهرات طلای سخت و طلا با ارزش تاریخی فروش برجسته‌ای در سه ماهه اول سال جاری در مقایسه با سایر دسته‌های لوازم جانبی داشته‌اند.

وانگ افزود که مصرف‌کنندگان معمولاً محصولات سبک‌تر و با قیمت پایین‌تر را ترجیح می‌دهند.

دیدگاه خود را درباره شرکت‌های جواهرسازی به دنبال کسب درآمد از افزایش قیمت طلا هستند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.