دلالان و ماینرهای بیت کوین مسئول سقوط اخیر قیمت بیت کوین به زیر 60,000 دلار هستند

دلالان و ماینرهای بیت کوین مسئول سقوط اخیر قیمت بیت کوین به زیر 60,000 دلار هستند
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته یک تحلیلگر آنچین، ترکیبی از سفته‌بازانی که به طور مداوم پوزیشن‌های خرید جدید باز می‌کنند و ماینرهایی که برای پرداخت ارتقاء سخت‌افزار بیت ‌کوین را به فروش می‌رسانند، باعث شده است که قیمت بزرگترین ارز دیجیتال به ۵۸,۰۰۰ دلار سقوط کند. این تحلیلگر انتظار دارد که پس از پایان “حذف ماینرهای ضعیف” فعلی، ارزش این دارایی رمزارزی برتر دوباره بهبود یابد.

سفته‌بازان به سقوط قیمت بیت‌ کوین کمک می‌کنند

به گفته ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر برجسته آنچین بیت ‌کوین (BTC)، کاهش اخیر قیمت بزرگترین ارز دیجیتال به محدوده ۵۸,۰۰۰ دلار ناشی از سفته‌بازانی بود که به طور مداوم پوزیشن‌های خرید جدید باز می‌کردند. وو معتقد است که این سفته‌بازان باعث ایجاد “سوخت بیشتر برای لیکوئید شدن‌های بیشتر در یک فشار خرید طولانی مدت” شدند که در نهایت باعث شد قیمت بیت کوین به زیر ۶۰,۰۰۰ دلار سقوط کند.

در یک پست در پلتفرم ایکس (X)، وو که از تحلیل پرایس اکشن کوتاه‌مدت اجتناب می‌کند، همچنین بخشی از فشار نزولی را به تنظیمات ماینرهای بیت کوین نسبت داد که با واقعیت پس از هاوینگ سازگار می‌شوند.

وو اظهار داشت: “ماینرها برای پرداخت ارتقاء سخت‌افزار به دلیل عدم سودآوری سخت‌افزار قدیمی، به فروش گسترده بیت کوین مشغول هستند. ضعیف‌ترین ماینرها در حال تعطیل کردن و لیکوئید شدن هستند.”

پس از رویداد هاوینگ، که پاداش بلوک به ۳.۱۲۵ بیت ‌کوین (BTC) کاهش یافت، ماینرها باید با کاهش درآمد مواجه شوند. برای جبران کمبود درآمد، ماینرها نسبت به قبل از هاوینگ بیشتر بیت کوین خود را به بازار عرضه کرده‌اند.

از بین بردن ماینرهای ضعیف

با این حال، در پست ۲۴ ژوئن خود، وو این وضعیت را به عنوان “حذف ماینرهای ضعیف” توصیف می‌کند و می‌گوید که پس از آن قیمت دوباره افزایش خواهد یافت. برای حمایت از پیش‌بینی خود مبنی بر افزایش قیمت بیت کوین، وو نموداری را به اشتراک گذاشت که به گفته او نشان‌دهنده یک بازگشت است.

willy-woo

با این حال، این تحلیلگر آنچین هشدار می‌دهد که حتی اگر این پیش‌بینی محقق شود، بیت کوین هنوز نیاز دارد تا بهره باز فیوچرز در سیستم را پاکسازی کند تا قیمت بتواند دوباره افزایش یابد. در زمان نگارش این مطلب، به نظر می‌رسد که بزرگترین دارایی رمزارز ضررهای خود را پاک کرده است و بیشتر معاملات در محدوده قیمتی ۶۱,۰۰۰ تا ۶۲,۰۰۰ دلار انجام می‌شود.

در همین حال، وو می‌گوید که او ۵۴,۰۰۰ دلار را به عنوان لایه بعدی لیکوئید شدن‌ها می‌بیند، اما اذعان می‌کند که دستیابی به این هدف “در ریزساختار” دشوار خواهد بود.

نظر شما در مورد پیش‌بینی تغییر قیمت بیت ‌کوین توسط ویلی وو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دلالان و ماینرهای بیت کوین مسئول سقوط اخیر قیمت بیت کوین به زیر 60,000 دلار هستند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.