تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 30 ژوئن 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 30 ژوئن 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • پس از آن که اقتصاد ایالات متحده با نرخ 1.4 درصدی در سه ماهه اول رشد کرد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) تحت تأثیر قرار گرفت.
  • گزارش مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی آمریکا تورم پایین‌تری را نشان داد.
  • تمرکز اصلی هفته آینده بر گزارش اشتغال ماهانه ایالات متحده خواهد بود.

همچنان که انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو با افزایش نرخ تورم کاهش می‌یابد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) پتانسیل صعودی بیشتری را نشان می‌دهد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

در حالی که ارزش دلار کاهش یافت، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) هفته‌ای نسبتاً صعودی را پشت سر گذاشت. با این حال، هفته‌ای بسیار آرام را پشت سر گذاشتیم چون گزارش‌های مهم زیادی از ایالات متحده منتشر نشد. از ابتدای هفته، تمرکز اصلی بر شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی بود. سایر گزارش‌های هفته شامل تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده، ضریب اطمینان مصرف‌کننده و مطالبات بیکاری بود.

اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه اول سال جاری با نرخ بزرگتر ۱.۴ درصد رشد کرد. در همین حال، با وجودی که ضریب اطمینان مصرف‌کننده کاهش یافت، اما بالاتر از حد انتظار بود. مطالبات بیکاری کمی کاهش یافت، که نشان‌دهنده قوت در بازار کار است. نهایتاً، گزارش مربوط به هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی با انتظارات همخوانی داشت که نشان‌دهنده تورم پایین‌تر بود. در نتیجه، انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر افزایش یافت که باعث فشار بر دلار شد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، ایالات متحده گزارش‌های مهمی منتشر خواهد کرد که شامل فعالیت کسب‌وکارهای تولیدی، صورتجلسه نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) و آمار اشتغال غیرکشاورزی است. همچنین، پاول (Powell)، رئیس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه سخنرانی خواهد کرد. در همین حال، در منطقه یورو، سرمایه‌گذاران صورتجلسه مربوط به نشست بانک مرکزی اروپا (ECB) را بررسی خواهند کرد.

تمرکز اصلی در هفته آینده بر گزارش ماهانه اشتغال ایالات متحده خواهد بود که وضعیت بازار کار را نشان خواهد داد. با وجودی که تورم در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، اما اشتغال همچنان قوی باقی مانده است. در نتیجه، سیاست‌گذاران درباره کاهش نرخ بهره محتاط بوده‌اند. برای ماه ژوئن، اقتصاددانان انتظار ایجاد ۱۸۰,۰۰۰ فرصت شغلی دیگر دارند. این کاهش از ۲۷۲,۰۰۰ فرصت شغلی قبلی خواهد بود و راه را برای کاهش نرخ بهره هموار خواهد کرد.

علاوه بر این، صورتجلسه‌های بانک مرکزی اروپا (ECB) و کمیته فدرال بازار باز (FOMC) سرنخ‌هایی درباره چشم‌انداز کاهش نرخ بهره در ایالات متحده و منطقه یورو ارائه خواهند داد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: قیمت دوباره به خط روند و سطح حمایت 1.0700 می‌رسد

EURUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) اخیراً به بالاتر از خط روند مقاومت خود افزایش یافته است. با این حال، حرکت در سطح مقاومت کلیدی 1.0900 متوقف شد و سپس به عقب بازگشت. قیمت به زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) سقوط کرده تا خط روند شکسته‌شده اخیر و سطح حمایت کلیدی 1.0700 را دوباره آزمایش کند. بنابراین، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) در حال حاضر در یک منطقه حمایت قوی قرار دارد.

اگر این حمایت ثابت بماند، قیمت به سمت بالا بازگشته و سطح مقاومت 1.0900 را دوباره آزمایش خواهد کرد. افزایش قیمت به بالاتر از این سطح، شروع یک روند صعودی با یک سقف بالاتر را تأیید می‌کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)، 30 ژوئن 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.