UBS می‌گوید زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، قیمت نقره باید افزایش یابد

UBS می‌گوید زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، قیمت نقره باید افزایش یابد
آنچه در این مقاله میخوانید

به دلیل دلار قوی آمریکا و کاهش موقعیت‌های خرید خالص توسط معامله‌گران سوداگر در بازار آتی، قیمت‌های نقره دچار نوسانات و کاهش‌هایی شده‌اند.

در حال حاضر، حساب‌های سفته‌بازی موقعیت‌های خرید خالص نزدیک به ۲۶۰ میلیون اونس نقره دارند که بر اساس استانداردهای تاریخی بالا است.

استراتژیست‌های UBS در یادداشتی گفتند که اگر دلار آمریکا قوی باقی بماند و موقعیت‌های خالص همچنان کاهش یابد، قیمت نقره ممکن است به حدود ۲۷.۵ دلار یا حتی ۲۶.۱ دلار در هر اونس در کوتاه‌مدت کاهش یابد. با توجه به نوسانات اخیر قیمت نقره که بیش از ۳۰ درصد بوده، چنین کاهش‌هایی غیرمعمول نیست.

استراتژیست‌های UBS در یادداشتی گفتند:

“مهم‌تر از همه، ما انتظار داریم که قیمت‌های نقره به سرعت از هرگونه کاهش در ۶ تا ۱۲ ماه آینده بازگردند”.

استراتژیست‌های UBS انتظار دارند که تقاضای قوی صنعتی برای نقره از بخش فتوولتائیک (خورشیدی) وجود داشته باشد. علاوه بر این، تولید معادن در سال 2024 برای دومین سال متوالی به طور جزئی کاهش خواهد یافت.

استراتژیست‌ها خاطرنشان کردند که این دو عامل که قبلاً در گزارش آنها مورد تأکید قرار گرفته بود، باید به حفاظت در برابر کاهش قیمت کمک کنند.

برای افزایش قیمت‌های نقره، هر دو نرخ بهره آمریکا و دلار آمریکا باید در نیمه دوم سال کاهش یابند. سناریوی اصلی UBS این است که فدرال رزرو دو بار امسال نرخ بهره را کاهش می‌دهد، که از ماه سپتامبر شروع می‌شود و باید انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ‌ها در سال 2025 را تقویت کند.

استراتژیست‌های UBS نوشتند:

“این باید نهایتاً منجر به تغییر در موقعیت‌های ETF شود، که در حال حاضر نشانه‌هایی از تثبیت را نشان می‌دهد”.

“برای سرمایه‌گذارانی که کمتر به نقره خوش‌بین هستند، ما توصیه می‌کنیم که ریسک‌های کاهش قیمت نقره را از 26.1 دلار در هر اونس در مدت سه ماه بفروشند.”

دیدگاه خود را درباره UBS می‌گوید زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره کند، قیمت نقره باید افزایش یابد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.