گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 10 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 10 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

با بررسی سخنان جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، توسط فعالان بازارها، ارزش سهام‌های ایالات متحده نزدیک به بالاترین سطوح بی‌سابقه باقی ماندند. به طور خاص، شاخص S&P 500 به سطح 5,600 رسید اما برای ماندن بالاتر از آن تلاش کرد. رویکرد متعادل‌تر در سخنان پاول این باور را تقویت کرد که کاهش نرخ‌های بهره امسال رخ خواهد داد.

سوآپ‌های فوروارد همچنان بر اساس ۱۹ واحد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌شوند، اما احتمال وقوع آن در هفته گذشته افزایش یافته است.

پاول در سخنرانی خود، تأکید کرد که سیاست‌گذاران به دنبال شواهد بیشتری از کاهش تورم هستند تا اعتماد به تسهیل سیاست‌های پولی افزایش یابد. با این حال، او همچنین بر اهمیت عدم کاهش نرخ‌های بهره به میزان ناکافی یا با تأخیر زیاد تأکید کرد که باعث شد فعالان بازار احتمال دو کاهش نرخ بهره در سال جاری را حفظ کند.

توجه همه فعالان بازار به برآورد مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در این پنج‌شنبه معطوف خواهد بود. پس از کاهش در روزهای اخیر، ارزش دلار امروز دوباره به بالاتر از 105 افزایش یافت.

امروز، همچنان که بازارها در بالای سطوح مقاومتی قوی دچار مشکل شدند، مجموعه فلزات پایه روز را در وضعیت نامطلوبی آغاز کردند. با این حال، در اواخر روز، دلار قوی‌تر احساس ریسک‌گریزی را تشدید کرد که منجر به اصلاح قیمت‌ها شد.

در حالی که اصول فاندامنتال از کاهش قیمت‌ها حمایت می‌کنند، اما در برابر افزایش قیمت‌ها دفاعی هستند. انتظار داریم فلزات در روزهای آینده بهبود ملایمی را تجربه کنند.

بیشترین فشار نزولی بر آلومینیوم و سرب احساس شد که به ترتیب سطوح حمایتی قوی در 2,480 دلار در هر تن و 2,200 دلار در هر تن را آزمایش کردند. این سطوح پایدار ماندند و آلومینیوم و سرب به ترتیب با قیمت 2,496.50 دلار در هر تن و 2,194 دلار در هر تن بسته شدند.

قیمت مس با کمی کاهش به 9,869 دلار در هر تن رسید. تنها فلزی که به روند صعودی خود ادامه داد، قلع بود که نهمین روز متوالی افزایش قیمت را ثبت کرد و بهای آن به 34,350 دلار در هر تن رسید.

پس از سخنان پاول، هم بهای نفت و هم فلزات گران‌بها کاهش یافتند، به طوری که قیمت طلا و نقره، به ترتیب، به 2,358 دلار در هر تن و 30.74 دلار در هر تن سقوط کردند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 10 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.