روسیه و ایران به طور رسمی دلار آمریکا را کنار می‌گذارند

روسیه و ایران به طور رسمی دلار آمریکا را کنار می‌گذارند
آنچه در این مقاله میخوانید

اعضای اتحادیه بریکس (BRICS)، روسیه و ایران، ممکن است به طور رسمی دلار آمریکا را برای تمام معاملات تجاری و بازرگانی بین یکدیگر کنار بگذارند. روسیه و ایران در حال نهایی کردن یک سیستم یکپارچه پرداخت ملی جدید هستند که به هر دو کشور اجازه می‌دهد تجارت خود را با ارزهای محلی تسویه کنند و به طور رسمی دلار آمریکا را کنار بگذارند. پس از ادغام سیستم پرداخت ملی، دو کشور با تفاهم متقابل برای معاملات تجاری، به پرداخت روبل روسیه و ریال ایران خواهند پرداخت.

این توسعه با ایده بریکس برای دلارزدایی همخوانی دارد که در آن ارزهای محلی، و نه دلار آمریکا، رونق می‌گیرند.

Raisi-Putin

سیستم پرداخت ملی روی کارت‌های ایران و روسیه؛ دلار آمریکا جایی نخواهد داشت

Raisi-Putin-session

این دو عضو بریکس (BRICS) مکانیسم‌های پرداخت خود را برای انجام تراکنش‌های روان‌تر با ارزهای محلی یکپارچه خواهند کرد. سیستم پرداخت میر (Mir) روسیه با مکانیسم شتاب ایران ادغام خواهد شد. این ادغام پرداختی جدید به دارندگان کارت شتاب ایران اجازه می‌دهد تا روبل را از دستگاه‌های خودپرداز در سراسر روسیه برداشت کنند و بالعکس. این حرکت به دوران جدیدی از تجارت مالی توسط کشورهای بریکس بدون نیاز به دلار آمریکا منجر خواهد شد.

محمدرضا فرزین، رئیس بانک مرکزی ایران، گفت: “در طول جلسه، دو طرف نیازمندی‌های اتصال سیستم پرداخت میر روسیه به شتاب ایران را نهایی کردند و این پروژه وارد فاز عملیاتی شده است”. او تأیید کرد که در حالی که مرحله اول تقریباً کامل شده است، مرحله دوم در حال تکمیل شدن است. “مرحله دوم شامل امکان پرداخت با کارت‌های شهروندان روسیه در ایران است.”

ایران عضو جدید بریکس است و همراه با امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی به این بلوک پیوسته است. شانزدهمین اجلاس قرار است در اکتبر امسال در منطقه کازان روسیه برگزار شود. اقدامات مربوط به دلارزدایی ممکن است در اجلاس بعدی انجام شود چون اتحادیه بریکس قصد دارد دلار آمریکا را به حاشیه ببرد.

دیدگاه خود را درباره روسیه و ایران به طور رسمی دلار آمریکا را کنار می‌گذارند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.