پورتال وب کریگ رایت ادعاهای نادرست را حذف می‌کند

پورتال وب کریگ رایت ادعاهای نادرست را حذف می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

با انتشار خبر ارجاع قاضی عالی بریتانیا، جیمز ملور (James Mellor)، برای تعقیب کیفری کریگ رایت (Craig Wright) به اتهام شهادت دروغ، وب‌سایت رایت، craigwright.net، اکنون یک اطلاعیه حقوقی صادر کرده است که او ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، خالق بیت ‌کوین ، نیست. صفحه اصلی این پورتال وب اطلاعیه‌ای را در خود دارد که می‌گوید: “دکتر رایت نویسنده وایت پیپر بیت‌ کوین نیست.

اطلاعیه حقوقی craigwright.net:کریگ رایت نویسنده وایت پیپر بیت‌ کوین نیست

به نظر می‌رسد دوران ادعای کریگ رایت (Craig Wright) مبنی بر این که او ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) است، به پایان نزدیک شده است. اخیراً، گزارش داده‌اند که یک قاضی عالی بریتانیا توصیه کرده که تحقیقاتی در مورد شهادت دروغ رایت انجام شود. در حال حاضر، محل اقامت رایت ناشناخته است و تصور می‌شود که او پس از باخت در دادخواست علیه اتحاد پتنت‌های باز کریپتو (Crypto Open Patent Alliance یا COPA) از بریتانیا خارج شده است.

وب‌سایت craigwright.net اکنون دارای یک اطلاعیه حقوقی است که اعلام می‌کند رایت خالق بیت‌ کوین نیست. در این اطلاعیه آمده است: “دکتر کریگ استیون رایت (Craig Steven Wright) ساتوشی ناکاموتو نیست” و توضیح می‌دهد که دادگاه عالی انگلستان و ولز او را به دلیل ادعاهای دروغین خود مبنی بر این که او فرد پشت این نام مستعار بوده، غیرصادقانه شناخته است. این سایت دیگر هیچ صفحه اضافی یا مطالب نوشته شده قبلی توسط رایت را در بر ندارد.

اعلامیه حقوقی در وب سایت رایت
اعلامیه حقوقی در وب سایت رایت

تصاویر بایگانی شده از سایت نشان می‌دهند که کریگ رایت (Craig Wright) در این صفحه ادعاهای متعددی کرده بود، از جمله اعلام کرد که “Bitcoinsv بیت‌ کوین اصلی است” و اینکه رایت “خالق بیت ‌کوین” است. این سایت همچنین نسخه‌ای تغییر یافته از مقاله وایت پیپر بیت‌کوین (Bitcoin white paper) را نمایش می‌داد که در آن “کریگ استیون رایت” (Craig Steven Wright) به عنوان نویسنده ذکر شده بود. همه این محتواها از آن زمان حذف شده‌اند و اکنون فقط از طریق تصاویر بایگانی شده قابل مشاهده هستند.

همزمان با بازسازی سایت craigwright.net، کبرا (Cobra)، مالک ناشناس bitcoin.org، به ۴۷,۸۰۰ دنبال کننده خود در ایکس (X) اطلاع داد که وایت پیپر بیت ‌کوین بار دیگر از طریق bitcoin.org در بریتانیا قابل دسترسی است. کبرا در ایکس نوشت: “حکم پیش‌فرضی که به طور تقلبی توسط کریگ رایت به دست آمده بود، لغو شده است. از همه کسانی که کمک کردند، متشکرم.”

نظر شما در مورد تغییر وب سایت کریگ رایت چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پورتال وب کریگ رایت ادعاهای نادرست را حذف می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.