پزشک زندان نیجریه به دلیل عدم ارائه گزارش پزشکی مدیر اجرایی زندانی بایننس، با بازداشت روبرو می‌شود

پزشک زندان نیجریه به دلیل عدم ارائه گزارش پزشکی مدیر اجرایی زندانی بایننس، با بازداشت روبرو می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

در 16 جولای (26 تیر)، یک دادگاه نیجریه‌ای حکم بازداشت یک پزشک زندان را صادر کرد که از ارائه گزارش پزشکی تگران گامباریان (Tigran Gambaryan)، مدیر اجرایی بایننس (Binance) که در زندان به سر می‌برد، خودداری کرده بود. دادگاه همچنین به مقامات زندان دستور داد تا گامباریان را به مدت 24 ساعت برای مراقبت‌های پزشکی به یک بیمارستان محلی منتقل کنند.

پزشک زندان در دادگاه حاضر نشد

یک قاضی دادگاه عالی نیجریه حکم بازداشت یک پزشک از مرکز بازداشت کوجه (Kuje Detention Centre) را صادر کرده است که از ارائه گزارش پزشکی تگران گامباریان (Tigran Gambaryan)، مدیر اجرایی بایننس (Binance) که در زندان به سر می‌برد، خودداری کرده بود. این حکم پس از آن صادر شد که وکیل گامباریان، مارک موردی (Mark Mordi)، شکایت کرد که پزشک از دستوری قبلی برای ارائه گزارش سرپیچی کرده است.

به دلیل شکایات خانواده گامباریان و سیاستمداران آمریکایی مبنی بر عدم توجه کافی به وضعیت پزشکی او، دادگاه عالی ابتدا به تیم پزشکی زندان دستور داده بود تا گزارش پزشکی مدیر اجرایی بایننس را به تیم حقوقی او ارائه دهد.

با این حال، چند هفته بعد، پزشک همچنان گزارش را به تیم حقوقی گامباریان ارائه نداده بود. در پاسخ، موردی (Mordi) دوباره به دادگاه مراجعه کرد. در جریان دادرسی، قاضی دادگاه عالی، امکا نوایت (Emeka Nwite)، بر اساس گفته یک مقام زندان تأیید کرد پزشک واقعاً دستور را دریافت کرده است.

با این حال، مقام زندان که نامش ذکر نشده است، گفت که نمی‌داند چرا پزشک نتوانسته گزارش را ارائه دهد یا چرا در دادگاه در روز سه‌شنبه، ۱۶ جولای (26 تیر) حاضر نشده است. در همین حال، علاوه بر درخواست برای صدور حکم بازداشت، وکیل گامباریان از دادگاه خواست تا کارمند بایننس را به بیمارستان منتقل کند.

وکیل گفت: “موکل من با ویلچر به اینجا آمد. او از درد کمر شکایت دارد. باید به زندگی که در دستان ماست توجه کنیم.”

پس از شنیدن استدلال‌های موردی و تیم دادستانی، نوایت حکم داد که گامباریان باید برای مراقبت‌های پزشکی به مدت ۲۴ ساعت به بیمارستان نظامیه (Nizamiye Hospital) منتقل شود. با این حال، قاضی همچنین اعلام کرد که گامباریان باید تحت نظارت کامل امنیتی در بیمارستان نگهداری شود. دادگاه اکنون قرار است در ۱۱ و ۱۸ اکتبر (۲۰ و ۲۷ مهر) ادامه یابد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پزشک زندان نیجریه به دلیل عدم ارائه گزارش پزشکی مدیر اجرایی زندانی بایننس، با بازداشت روبرو می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.