اِف بی آی  2.5 میلیون دلار رمزارز از طرح کلاهبرداری ذبح خوک‌ها در تایلند کشف کرد

اِف بی آی 2.5 میلیون دلار رمزارز از طرح کلاهبرداری ذبح خوک‌ها در تایلند کشف کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

دفتر دادستانی ایالات متحده اقدام به ضبط مدنی برای بازپس‌گیری ارزهای دیجیتالی کرده که توسط FBI از کلاهبرداران بین‌المللی درگیر در طرح‌های کلاهبرداری موسوم به “ذبح خوک‌ها” مصادره شده‌اند. این ابتکار با هدف بازگرداندن وجوه دزدیده‌شده به قربانیان و محاکمه‌ مجرمان انجام می‌شود. موی، مأمور ویژه FBI، گفت: نرخ استفاده از کلاهبرداری‌های پیچیده ذبح خوک‌ها توسط عوامل بد برای فریب افراد بی‌گناه بسیار نفرت‌انگیز است”.

اقدام ایالات متحده برای بازپس‌گیری ارزهای دیجیتال از کلاهبرداران بین‌المللی

دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه کلمبیا روز سه‌شنبه اعلام کرد که اقدام به ضبط مدنی برای بازپس‌گیری ارز دیجیتال مصادره شده توسط پلیس فدرال آمریکا (FBI) از کلاهبرداران بین‌المللی کرده است. این ارز دیجیتال از طریق طرح‌های کلاهبرداری موسوم به “ذبح خوک‌ها” که شهروندان آمریکایی را هدف قرار داده بودند، به دست آمده است. ضبط مدنی به ایالات متحده اجازه می‌دهد تا دارایی‌ها را از فراریان و مجرمان خارج از کشور ضبط کند. این ارزهای دیجیتال در حساب‌هایی در بایننس (Binance) نگهداری می‌شدند. جزئیات بیانیه به شرح زیر است:

“به طور خاص، دولت به دنبال ضبط 2,546,415.01 کوین تتر (USDT) است که از دو حساب تحت کنترل یک مجرم در تایلند مصادره شده است. ارزش تقریبی این ارز دیجیتال در حال حاضر حدود 2,546,415.01 دلار است.”

در ادامه این بیانیه آمده است: “در یک طرح کلاهبرداری موسوم به “ذبح خوک‌ها”، کلاهبرداران از طریق تاکتیک‌های فریبکارانه و عوام‌فریبانه از قربانیان وجوه دریافت می‌کنند. کلاهبردار در ارتباطات آنلاین سطحی از اعتماد را با قربانی ایجاد می‌کند و سپس قربانی را به سرمایه‌گذاری در یک طرح کلاهبرداری ارز دیجیتال ترغیب می‌کند. اغلب قربانیان ترغیب می‌شوند تا پرداخت‌های اضافی انجام دهند تا زمانی که متوجه شوند قربانی کلاهبرداری شده‌اند. “ذبح” یا “کشتار” قربانی زمانی رخ می‌دهد که دارایی‌ها یا وجوه قربانی توسط مجرم یا مجرمان سرقت می‌شود و در نهایت به قربانی آسیب مالی و احساسی وارد می‌شود.”

استیسی موی (Stacey Moy)، مأمور ویژه دفتر میدانی سن دیگو اف‌بی‌آی (FBI)، اظهار داشت:

“سرعتی که افراد بزهکار از طرح‌های پیچیده “ذبح خوک‌ها” برای فریب افراد بی‌گناه استفاده می‌کنند، نفرت‌انگیز است.”

او افزود: “اف‌بی‌آی و همکاران ما در اجرای قانون به توسعه تکنیک‌های تحقیقی برای جلوگیری از پیشرفت این تهدید ادامه می‌دهند و از تمام منابع موجود استفاده می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که سازمان‌های مسئول در ارتکاب این جرایم را متلاشی کرده و از بین می‌برند.”

نظر شما در مورد تلاش‌های دولت ایالات متحده برای بازپس‌گیری رمزارزهای سرقت شده و مبارزه با تقلب در ذبح خوک چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اِف بی آی  2.5 میلیون دلار رمزارز از طرح کلاهبرداری ذبح خوک‌ها در تایلند کشف کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.