گزارش روزانه بازار فارکس، 19 جولای 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 19 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیایی در طول شب سقوط کرد و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ژاپن مطابق با انتظارات نبود.
  • همان طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی اروپا دیروز نرخ‌های بهره خود را ثابت نگه داشت.
  • جلسه سوم کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) در زمینه اقدامات سیاسی اقتصادی معنی‌دار پیامی نداشت.

اخبار بازار

  • ارزش سهام آسیایی به طور کلی در طول شب کاهش یافتند، در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ژاپن در ماه ژوئن با کمی کاهش به ۲.۸ درصد نسبت به سال گذشته رسید، در حالی که انتظار می‌رفت ۲.۹ درصد باشد. با این حال، شاخص تورم مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی بانک مرکزی ژاپن (BoJ) بالاتر از پیش‌بینی‌ها و برابر با ۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته بود. تیم تحقیقات بارکلیز همچنان انتظار دارند که بانک مرکزی ژاپن در جلسه ماه جولای مطابق با اتفاق نظر فعالان بازار، افزایش نرخ بهره داشته باشد، اگرچه انتظار نمی‌رود این امر تأثیر زیادی بر جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) در میان‌مدت داشته باشد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • تیم تحقیقات بارکلیز بر این عقیده است که در ماه سپتامبر نرخ پایه 25 واحد کاهش خواهد یافت. (تحقیقات بارکلیز)
  • همان‌طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی اروپا (ECB) دیروز نرخ‌های بهره را ثابت نگه داشت و نسبت به مسیر آینده نرخ‌ها بی‌تعهد ماند. با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز خاطرنشان می‌کنند که در طول کنفرانس خبری، کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، از زبانی مشابه با جلسه ماه آوریل استفاده کرد (زمانی که بازار را برای احتمال کاهش نرخ در ماه ژوئن آماده می‌کرد). (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • به‌ طور خاص، لاگارد بر اهمیت همخوانی پیش‌بینی‌های اقتصادی تأکید کرد و نقشی که داده‌های ورودی می‌توانند در افزایش اطمینان به مسیر کاهش تورم ایفا کنند را مورد توجه قرار داد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • تیم تحقیقات بارکلیز بر این عقیده است که نرخ پایه در ماه سپتامبر 25 واحد کاهش خواهد یافت (تحقیقات بارکلیز)
  • روز گذشته، سومین جلسه کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) به طور کلی بدون هیچ شگفتی برگزار شد. سومین جلسه کمیته مرکزی یک جلسه سالانه و کامل از کمیته مرکزی حزب کمونیست است که معمولاً بر توسعه ملی، مسائل اقتصادی و اولویت‌های سیاست‌گذاری تمرکز دارد. در بیانیه این جلسه بر توسعه با کیفیت بالا (در فناوری و تولید) به عنوان اولویت اصلی تأکید شد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • در مورد محرک‌ها و حمایت‌های سمت تقاضا، تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که باید نشانه‌های بیشتری از جلسه کمیته اصلی سیاستگذاری حزب کمونیست (Politburo) ماه جولای دریافت کنیم و اخبار مربوط به این جلسه محدود بود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • به طور کلی، تیم تحقیقات بارکلیز این جلسه را به عنوان عاملی تأثیرگذار بر جهت کلی اقتصاد چین و یوان چین (CNH) در نظر نمی‌گیرد. معامله‌گران همچنان تمایل به خرید جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNH) در زمان کاهش‌ها دارند و هدف‌شان شکستن بلندمدت سطح 7.30 است. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 19 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.