گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز، پس از انتشار داده‌های کلان اقتصادی که حاکی از تداوم رشد اقتصاد ایالات متحده است، سهام‌ آمریکا دچار نوسان شدند. بزرگترین اقتصاد جهان در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ سریع‌تر از حد انتظار رشد کرد که این امر ناشی از افزایش قابل توجه هزینه‌های مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاری‌های تجاری بود، در حالی که فشارهای تورمی کاهش یافت. این توسعه انتظارات برای کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر را دست نخورده باقی می‌گذارد.

تولید ناخالص داخلی (GDP) در سه‌ماهه گذشته با نرخ ۲.۸ درصد نسبت به فصل قبل رشد کرد، در حالی که این نرخ در سه‌ماهه اول سال ۱.۴ درصد بود. این خبر تأثیر کمی بر دلار داشت و شاخص دلار عمدتاً بدون تغییر در ۱۰۴.۲۵ باقی ماند، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا کمی کاهش یافت و با نرخ ۴.۲۳ درصد معامله شد.

امروز نیز تغییرات جزئی در بازار فلزات پایه دیده شد. مس همچنان تحت نظر بود و سطح ۸,۹۰۰ دلار در هر تن را آزمایش کرد، سپس دوباره به بالای ۹,۱۰۰ دلار در هر تن برگشت.

قیمت سرب نیز کمی بهبود یافت و با نرخ ۲,۰۵۲ دلار در هر تن معامله شد. سایر فلزات در این مجموعه ضعیف شدند، به طوری که آلومینیوم سطح ۲,۲۷۰ دلار در هر تن را آزمایش کرد و بهای نیکل به ۱۵,۶۷۵ دلار در هر تن کاهش یافت.

فلزات گرانبها نیز امروز با کاهش قیمت مواجه شدند. قیمت طلا به ۲,۳۶۳ دلار در هر اونس کاهش یافت، در حالی که قیمت نقره با سقوط چشمگیر مواجه شد و به ۲۷.۸۵ دلار در هر اونس اُفت کرد.

با وجود این که اقتصاد آمریکا بیشتر از حد انتظار مقاوم بوده است، قیمت نفت عمدتاً بدون تغییر باقی ماند و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با نرخ ۷۷.۶ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) با نرخ ۸۱.۵ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 26 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.