تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)، 28 جولای 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)، 28 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن می‌خوانید:

  • سرمایه‌گذاران در هفته آینده گمانه‌زنی‌ها را برای افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا افزایش دادند.
  • ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) ایالات متحده برای سه ماهه دوم به 2.8 درصد رسید که بسیار بالاتر از پیش‌بینی 2.0 درصد بود.
  • سرمایه‌گذاران منتظر برگزاری نشست‌های سیاست بانک ژاپن و فدرال رزرو هستند.

همچنان که سرمایه گذاران به طور فزاینده‌ای در مورد افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن در نشست هفته آینده گمانه‌زنی می‌کنند، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی نزولی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن

جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) هفته‌ای نزولی را تجربه کرد، چون که ارزش ین در مقابل دلار آمریکا افزایش یافت. افزایش ارزش ین به دلیل افزایش گمانه‌زنی‌های سرمایه‌گذاران در مورد افزایش نرخ بهره توسط بانک ژاپن در جلسه سیاست‌گذاری هفته آینده بود. با وجود انتشار داده‌های اقتصادی بهتر از حد انتظار، این خوش‌بینی در مورد افزایش نرخ بهره، روند صعودی دلار را متوقف کرد.

لازم به ذکر است که با گسترش بخش خدمات، فعالیت‌های تجاری ایالات متحده در ماه ژوئن افزایش یافت. در همین حال، ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) برای سه ماهه دوم با نرخ 2.8 درصد، بسیار بالاتر از پیش‌بینی 2.0 درصد بود. علاوه بر این، مطالبات بیکاری در ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافت، که نشان‌دهنده بازار کار همچنان قوی است. در نهایت، شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی وانرژی مطابق با انتظارات بود و نسبت به ماه گذشته 0.2 درصد افزایش یافت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن

هفته آینده، با توجه به برگزاری جلسات سیاست‌گذاری بانک ژاپن (BoJ) و کمیته فدرال بازار باز  (FOMC)، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) نوسانات زیادی را تجربه خواهد کرد. همچنین، ایالات متحده داده‌های کلیدی مربوط به تولید و اشتغال را منتشر خواهد کرد. لازم به ذکر است که 67.2 درصد احتمال وجود دارد که بانک ژاپن نرخ بهره را 10 واحد افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است ین تقویت شود که باعث کاهش ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) خواهد شد.

در همین حال، احتمال می‌رود که فدرال رزرو نرخ بهره خود را بدون تغییر نگه دارد. با این حال، با توجه به کاهش اخیر در تورم، سیاست‌گذاران ممکن است موضع کاهش نرخ بهره را اتخاذ کنند.

در جای دیگر، گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده به شکل‌گیری چشم‌انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ادامه خواهد داد. تضعیف در بازار کار به سیاست‌گذاران اطمینان بیشتری برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر می‌دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن: احتمال روند نزولی چشمگیر

USDJPY-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) به  زیر خط روند صعودی خود کاهش یافته و به سطح حمایت 152.01 نزدیک شده است. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی (RSI) به زیر 50 رسیده است که نشان‌دهنده تغییر احساسات به سمت نزولی است.

قیمت برای مدت طولانی در روند صعودی با بالاترین‌ها سطوح حمایت و مقاومت قرار داشت. با این حال، این تغییر زمانی رخ داد که قیمت به زیر پایین‌ترین سطح قبلی کاهش یافت تا سطح حمایت پایین‌تری را تشکیل دهد. احتمال بالایی وجود دارد که هفته آینده نیز سطح مقاومت پایین‌تری را تشکیل دهد. یک روند نزولی به خرس‌ها اجازه می‌دهد تا سطوح حمایت 152.01 و 146.50 را دوباره آزمایش کنند.

نظر شما در مورد روند آنی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)، 28 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.