گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 جولای 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 جولای 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

در آغاز هفته‌ای پر از انتشار داده‌های اقتصادی مهم، ارزش سهام ایالات متحده افزایش یافت. این هفته، داده‌های بازار کار ایالات متحده، از جمله گزارش مربوط به اشتغال پردازش خودکار داده‌ها (ADP)، تغییرات در حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، و نرخ بیکاری برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم خواهد بود.

ماه گذشته، گزارش مربوط به اشتغال پردازش خودکار داده‌ها (ADP) کمتر از حد انتظار بود که انتظارات فعالان بازار را تحت تأثیر قرار داد و سرمایه‌گذاران به طور کامل کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را در ماه سپتامبر پیش‌بینی کردند.

انتظار می‌رود که نشست آینده کمیته فدرال بازار باز (FOMC) و اظهارات سیاست‌گذاران تأیید کنند که سیاست‌های تسهیلی پولی از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. با نزدیک شدن به شروع تسهیل پولی، اقتصاد ایالات متحده، علیرغم برخی ضعف‌ها، همچنان نشانه‌هایی از مقاومت نشان می‌دهد که دلار را به جذاب‌ترین ارز در سبد ارزهای امن تبدیل کرده است.

شاخص دلار امروز افزایش یافت و به 104.7 رسید، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا کاهش یافت شد و با نرخ 4.18 درصد معامله شد.

هفته گذشته، بازارها تضعیف شده و به پایین‌ترین سطوح جدید رسیدند که فضای لازم برای یک جهش اصلاحی ایجاد شد. با این حال، بازار امروز آرام بود و تمایلی به خروج از محدوده‌های فعلی وجود نداشت. هر گونه افزایش قیمت باعث ورود فروشندگان به بازار شد و سرمایه‌گذاران به دنبال یافتن نقطه ورودی بودند. در حالی که ما معتقدیم که روند نزولی به پایان رسیده است، حرکت صعودی در کوتاه‌مدت محافظه‌کارانه خواهد بود.

در این میان، فلزات پایه امروز در موقعیت ضعیف باقی ماندند، در حالی که قیمت آلومینیوم به بالاتر از سطح 2,300 دلار در هر تن افزایش نیافت و مس در حال آزمایش سطح حمایت 9,000 دلار در هر تن بود.

سرب که در روز جمعه نشانه‌هایی از تقاضای ریسک‌پذیری نشان داده بود، نتوانست بالاتر از 2,100 دلار در هر تن تثبیت شود و بهای آن به 2,067.50 دلار در هر تن بازگشت.

یک دلار قوی‌تر به عنوان مانعی برای فلزات گرانبها عمل کرد. قیمت طلا به 2,381 دلار در هر اونس کاهش یافت، در حالی که قیمت نقره به 27.62 دلار در هر اونس کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از اوایل ماه مه بود.

نفت نیز به روند نزولی خود ادامه داد و به پایین‌ترین سطح از ماه مه رسید؛ نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب، با قیمت 75.7 دلار در هر بشکه و 79.7 دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 جولای 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.