گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 2 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 2 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

امروز بازارهای سهام ایالات متحده با نرخ پایین‌تری آغاز شدند و روند نزولی بازارهای اروپایی را دنبال کردند که به دنبال انتشار گزارش‌های مربوط به درآمد شرکت‌ها صورت گرفت. شاخص نهایی مدیران خرید (PMI) بخش تولیدی S&P Global ایالات متحده در ماه جولای تأیید کرد که فعالیت کارخانه‌ای در حال کاهش است و در حدود 49.6 برآورد می‌شود.

مطالبات اولیه و مستمر برای بیکاری به ترتیب در هفته‌های منتهی به 27 و 20 جولای بیشتر از حد انتظار بود.

بیانیه فدرال رزرو در روز گذشته انتظارات سرمایه‌گذاران مبنی بر کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تأیید کرد.

امروز بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده به زیر 4.0 درصد کاهش یافت و به 3.97 درصد رسید.

در همین حال، بانک انگلستان برای اولین بار در این چرخه پولی نرخ بهره را 25 واحد کاهش داد و به 5 درصد رساند.

در منطقه یورو، نرخ بیکاری در ماه ژوئن کمی افزایش یافت و به 6.5 درصد نسبت به سال گذشته رسید. دلار در برابر دیگر ارزهای اصلی تقویت شد و پس از زیان‌های دیروز بهبود یافت و در سطح 104.3 ایستاد.

فلزات پایه امروز روز خود را با قدرت آغاز کردند و روند صعودی خود در روز گذشته را ادامه دادند. با این حال، طبق انتظاراتی که در گزارش قبلی اشاره شده بود، فعالان بازار نتوانستند یک روز دیگر را با رشد به پایان برسانند. با این وجود، با دفاع قیمت‌ها از سطوح حمایتی جدید، انتظار داریم که روند نزولی از اینجا به بعد محدود باشد.

قیمت مس قبل از این که به ۹,۰۵۲.۵۰ دلار در هر تن کاهش یابد، سطوح بالای ۹,۳۰۰ دلار در هر تن را تجربه کرد؛ حمایت در سطح ۹,۰۰۰ دلار در هر تن تثبیت شده است.

آلومینیوم بار دیگر سطح ۲,۳۰۰ دلار در هر تن را مجدداً آزمایش کرد و با قیمت ۲,۲۹۶ دلار در هر تن بسته شد.

سایر فلزات نیز همین روند را دنبال کردند؛ قیمت نیکل بالاتر از ۱۶,۰۰۰ دلار در هر تن، در سطح ۱۶,۲۸۲ دلار در هر تن باقی ماند، در حالی که سرب و روی به ترتیب سطوح ۲,۱۰۰ دلار در هر تن و ۲,۷۰۰ دلار در هر تن را آزمایش کردند.

پس از افزایش قیمت دیروز، بهای طلا امروز به طور کلی بدون تغییر باقی ماند و درست زیر ۲,۴۵۰ دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت نقره به ۲۸.۵ دلار در هر اونس کاهش یافت.

قیمت نفت ثابت ماند، و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۷۷.۲۵ دلار در هر بشکه و برنت (Brent) با قیمت ۸۰.۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 2 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.