تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 4 آگوست 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 4 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا فشارهای قیمتی پایین‌تر از حد انتظار را نشان داد.
  • فعالیت‌های تجاری در بخش تولید ایالات متحده به پایین‌ترین حد در 8 ماه گذشته رسید.
  • حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده مطابق با پیش‌بینی‌های مربوط به آن نبود.

بعد از این که انتشار ارقام تورم استرالیا انتظارات برای کاهش نرخ‌های بانک مرکزی استرالیا را افزایش داد، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) نشان داد که این جفت ارز روندی نزولی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا

جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت و دلارهای استرالیا و آمریکا با مشکلاتی روبرو شدند. در ابتدای هفته، استرالیا داده‌های مربوط به تورم خود را منتشر کرد که نشان داد فشارهای قیمت زیربنایی کمتر از حد انتظار بوده است. در نتیجه، فعالان بازارها احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) در ماه نوامبر را افزایش دادند.

کمی پس از آن، انتشار داده‌های ایالات متحده نشان داد که اقتصاد با سرعت بیشتری نسبت به انتظار کند شده است. فعالیت‌های کسب‌وکار در بخش تولیدی به پایین‌ترین سطح در ۸ ماه گذشته رسید. در همین حال، داده‌های مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نیز منطبق با پیش‌بینی‌ها نبود و نرخ بیکاری به ۴.۳ درصد افزایش یافت.

با این حال، به دلیل تقاضا برای دارایی امن، شاخص دلار آمریکا به میزان اندکی کاهش یافت. به طور خاص، در طول هفته، سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از تشدید جنگ در خاورمیانه اقدام به خرید دلار کردند.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر روی جلسه سیاست‌گذاری بانک مرکزی استرالیا (RBA) تمرکز خواهند کرد. به احتمال زیاد، بانک مرکزی استرالیا در این جلسه نرخ بهره را تغییر نخواهد داد. با این حال، تمرکز بر پیام‌های پس از جلسه خواهد بود.

برای مدت طولانی، فعالان بازارها پیش‌بینی‌های خود را درباره کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا را  به تأخیر انداخته و انتظار داشتند اولین کاهش در اواسط سال ۲۰۲۵ رخ دهد. با این حال، این چشم‌انداز اخیراً پس از گزارش تورم استرالیا تغییر کرده است. به طور خاص، تورم زیربنایی در سه‌ماهه دوم به طور غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است و انتظارات برای کاهش نرخ بهره در سال جاری را افزایش داده است. اکنون سرمایه‌گذاران انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره در ماه نوامبر رخ دهد.

اگر سیاست‌گذاران رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره را اتخاذ نمایند، احتمالاً ارزش دلار استرالیا کاهش می‌یابد. از سوی دیگر، اگر آن‌ها احتیاط خود را حفظ کنند، ممکن است دلار استرالیا تقویت شود.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا: خرس‌ها قیمت را تا سطح حمایت 0.6401 پایین می‌آورند

AUDUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز  دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) از سطح کلیدی 0.6801 به شدت کاهش یافته است. قیمت این جفت ارز به خوبی زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) قرار گرفته و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در منطقه اشباع فروش است که نشان‌دهنده مومنتوم نزولی قوی است. زمانی که قیمت به سطح اصلاحی فیبوناچی 0.618 رسید، این کاهش برای مدت کوتاهی متوقف شد. با این حال، فروشندگان به سرعت قیمت را با کندلی قوی به زیر این سطح کاهش دادند.

در هفته آینده، روند نزولی ممکن است ادامه یابد و از سطح فیبوناچی 0.786 عبور کرده و سطح حمایتی 0.6401 را دوباره آزمایش کند. در اینجا، روند نزولی ممکن است توقف کرده و به سطح مقاومت میانگین متحرک ساده 22 روزه بازگردد. با این حال، اگر قیمت زیر میانگین متحرک ساده (SMA) و شاخص قدرت نسبی زیر 50 بماند، روند نزولی همچنان باقی خواهد ماند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD)، 4 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.