امارات 32 پالایشگاه طلا را تعلیق کرد

امارات 32 پالایشگاه طلا را تعلیق کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

امارات متحده عربی به طور موقت فعالیت‌های ۳۲ پالایشگاه طلا را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با پول‌شویی متوقف کرده است.

دولت طبق بیانیه‌ای از وزارت اقتصاد، “کمپین‌های بازرسی را تشدید می‌کند” و در حال سرکوب جرایم مالی است. این تأسیسات بسته شده — که حدود ۵ درصد از بخش طلای امارات متحده عربی را تشکیل می‌دهند — تا تاریخ ۲۴ اکتبر (۴ آبان 1403) متوقف خواهند بود.

مقامات تعیین کردند که این پالایشگاه‌ها مجموعاً ۲۵۶ تخلف، از جمله عدم انجام اقدامات لازم برای شناسایی ریسک‌ها و عدم بررسی پایگاه‌های داده مشتریان و تراکنش‌ها در مقابل اسامی موجود در لیست‌های نظارتی تروریسم، مرتکب شده‌اند.

پس از نگرانی‌هایی که نشان می‌داد امارات متحده عربی چشم‌ خود را در مقابل پول‌شویی و قاچاق طلا می‌بندد، این کشور در حال پاکسازی بخش طلای خود به عنوان بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای بهبود شهرت مالی خود است.

گزارشی از سازمان توسعه‌ای سوئیس‌اید (Swissaid) در ماه مه (اردیبهشت 1403) تخمین زد که دو سوم طلای وارد شده به امارات متحده عربی از آفریقا در سال ۲۰۲۲ قاچاق شده است، که بخش عمده‌ای از آن سپس به کشورهای دیگر صادر شده است. سوئیس، که مرکز تصفیه طلای جهان است، قبلاً نگرانی‌هایی در مورد ارسال غیرقانونی طلا از امارات متحده عربی ابراز کرده بود.

قاچاق طلا یک عمل قدیمی است، اما با افزایش قیمت طلا به رکوردهای جدید در سال جاری، این فعالیت به مراتب پرسودتر شده است. قیمت‌ها در اواسط ماه جولای به ۲,۴۸۳.۷۳ دلار در هر اونس رسید، که این افزایش به دلیل خریدهای بانک‌های مرکزی، تقاضای فزاینده در چین، تنش‌های ژئوپلیتیکی و انتظارات کاهش سیاست‌های پولی ایالات متحده بوده است.

دیدگاه خود را درباره امارات 32 پالایشگاه طلا را تعلیق کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.