تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 11 آگوست 2024

تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 11 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خدمات ایالات متحده حاکی از رشد هستند.
  • مطالبات بیکاری در ایالات متحده کاهش یافت، که نشان دهنده تداوم کمبود نیرو در بازار کار است.
  • در حالی که فعالان بازارها به فکر اولین کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان بودند، ارزش پوند سقوط کرد.

از آنجا که به نظر می‌رسد بانک انگلستان در مورد کاهش بیشتر نرخ‌ها مطمئن‌تر است، با وجود روند صعودی اخیر، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز پوند/ دلار آمریکا نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی نسبتاً نزولی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

پوند در این هفته روندی نزولی داشت اما با فاصله قابل توجهی بالاتر از پایین‌ترین سطح خود بسته شد. پس از آن که سرمایه‌گذاران به دلیل ترس از رکود اقتصادی در ایالات متحده، دارایی‌های پرریسک را فروختند، این جفت ارز هفته را با کاهش آغاز کرد. داده‌های هفته قبل نشان‌دهنده عملکرد اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار بود.

با این حال، این وضعیت با انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) بخش خدمات ایالات متحده تغییر کرد که نشان‌دهنده گسترش این بخش بود. در همین حال، مطالبات بیکاری کاهش یافت، که نشان‌دهنده تداوم کمبود نیرو در بازار کار است. با این وجود، سرمایه‌گذاران از قبل کاهش بیشتر ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را پیش‌بینی می‌کردند.

علاوه بر این، در حالی که فعالان بازارها به اولین کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلستان (Bank of England) فکر می‌کردند، ارزش پوند کاهش یافت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده

هفته آینده، با انتشار داده‌های مربوط به تورم و شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده و بریتانیا، ارزش پوند ممکن است نوسانات قابل توجهی را تجربه کند. علاوه بر این، انگلستان داده‌های مربوط به اشتغال، تولید ناخالص داخلی (GDP) و تولید صنعتی را نیز منتشر خواهد کرد. فعالان بازارها بر روی گزارش‌های مربوط به تورم مصرف‌کننده تمرکز خواهند کرد که می‌تواند چشم‌انداز سیاست‌های پولی در بریتانیا و ایالات متحده را شکل دهد.

فدرال رزرو به دنبال شروع چرخه کاهش نرخ بهره خود در ماه سپتامبر است. تورم در ایالات متحده در حال کاهش است و اقتصاد شروع به نشان دادن نشانه‌های ضعف کرده است. بنابراین، کاهش بیشتر تورم به سیاست‌گذاران این امکان را می‌دهد که با اطمینان کافی نرخ‌های بهره را کاهش دهند.

در همین حال، بانک مرکزی انگلستان اخیراً اولین کاهش نرخ بهره خود را اجرایی کرد. با این حال، اکثر سیاست‌گذاران بر این باورند که تورم پایه همچنان بالاست. با این وجود، آن‌ها اعتماد کافی را برای شروع کاهش هزینه‌های وام‌گیری به دست آورده‌اند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: خرس‌ها به سطح حمایت 1.2620 چشم دوخته‌اند

GBPUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) زیر میانگین متحرک ساده ۲۲ روزه (22-SMA) معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر ۵۰ قرار دارد. بنابراین، کنترل در دست فروشندگان است. با این حال، قیمت در مقیاس بزرگ‌تر سقف‌ها و کف‌های بالاتری را ثبت کرده است که نشان‌دهنده یک روند صعودی است.

پس از شکست سطح حمایت 1.2800، فروشندگان اکنون به سطح 1.2620 چشم دوخته‌اند. در ابتدا، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) در این سطح یک کف بالاتر ایجاد کرد، بنابراین این سطح یک مانع قوی است. اما اگر فروشندگان این سطح را بشکنند، قیمت یک کف پایین‌تر تشکیل می‌دهد و الگوی روند صعودی را می‌شکند. در این صورت، جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) یک روند نزولی جدید را تأیید خواهد کرد. از طرف دیگر، اگر این سطح به عنوان سطح حمایت پایدار بماند، ممکن است خریداران دوباره ظاهر شوند و یک سقف جدید را ثبت کنند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل هفتگی فارکس| پیش‌بینی جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، 11 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.