گزارش روزانه بازار فارکس 12 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس 12 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از اتخاذ رویکرد ریسک‌گریزی چشمگیر در هفته گذشته، سهام آسیایی در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که هریس در 3 ایالت مهم در انتخابات آمریکا از ترامپ پیشی گرفته است.
  • قیمت نفت پس از افزایش بیش از 4 درصدی در هفته گذشته ثابت است.

اخبار بازار

  • پس از یک هفته بسیار پرتلاطم در بازارها، شاخص‌های سهام آسیایی دیشب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند، در حالی که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 افزایش یافتند. شاخص S&P 500 در چند روز ابتدایی هفته گذشته به میزان 7 درصد کاهش یافت، و فعالان بازار تصمیم گرفتند تا رویکرد ریسک‌گریزی را در پیش گیرند. این رویکرد ریسک‌گریزی در بازار ارز نیز منعکس شد، به طوری که جفت ارزهای با حجم معاملات بالا مانند USDJPY، USDMXN، USDCNH و EURGBP تغییرات بزرگی را تجربه کردند. برخی از این حرکت‌های ریسک‌گریز در اواخر هفته معکوس شدند، اما نوسانات در بازار ارز و سهام همچنان نسبتاً بالا باقی مانده است. (بلومبرگ)
    • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارند که فعالان بازار در این هفته بر داده‌های مربوط به خرده‌فروشی و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده تمرکز کند تا پس از آن که دلار آمریکا در هفته گذشته به طور قابل‌توجهی در برابر همتایان خود در گروه G10 تقویت شد، چشم‌انداز بهتری از جهت‌گیری دلار آمریکا (USD) و تصمیمات فدرال رزرو (Fed) به دست آورد. (بلومبرگ)
  • یک نظرسنجی جدید از نیویورک تایمز نشان می‌دهد که کامالا هریس (Kamala Harris)، معاون رئیس‌جمهور، در سه ایالت کلیدی آمریکا که به عنوان ایالت‌های تعیین‌کننده در انتخابات محسوب می‌شوند، از دونالد ترامپ (Donald Trump) پیشی گرفته است. این نظرسنجی نشان داد که هریس در ویسکانسین، پنسیلوانیا و میشیگان ۵۰ درصد مورد حمایت قرار گرفته است، در حالی که ترامپ فقط ۴۶ درصد حمایت کسب کرده است. این سه ایالت از جمله ایالت‌هایی هستند که انتظار می‌رود نتیجه این انتخابات را تعیین کنند، بنابراین برتری هریس در این ایالت‌ها نباید نادیده گرفته شود. (بلومبرگ)
    • این نظرسنجی نشان‌دهنده ظهور جبهه نسبتاً قدرتمندی در مقابل ترامپ طی چند هفته گذشته است، به طوری که اکنون نتیجه انتخابات بسیار نامشخص‌تر از زمانی به نظر می‌رسد که بایدن به عنوان نامزد دموکرات‌ها در حال رقابت بود. (بلومبرگ)
  • قیمت نفت پس از آن که در هفته گذشته بیش از 4 درصد افزایش یافت، شب گذشته به ثبات رسید، و قیمت نفت برنت (Brent) از مرز 80 دلار در هر بشکه عبور کرد. این افزایش قیمت پس از خبر ترور یکی از رهبران حماس در تهران توسط اسرائیل رخ داد. واکنش ایران به این حمله تاکنون محتاطانه بوده است، چون مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس ادامه دارد، اما هرگونه حمله یا تشدید تنش‌ها احتمالاً باعث افزایش بیشتر قیمت نفت خواهد شد. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس 12 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.