جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 18 آگوست 2024

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 18 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • داده‌ها نشان داد که تورم عمده فروشی آمریکا در ماه جولای کمتر از حد انتظار بوده است.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا از 3.0 درصد به 2.9 درصد کاهش یافت.
  • زمانی که خرده فروشی 1.0 درصد افزایش یافت، دلار برای مدت کوتاهی از فشارها و کاهش‌های اخیر نجات یافت و بهبودی موقتی را تجربه کرد.

در بحبوحه افزایش اعتماد به کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه سپتامبر، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نزولی خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت و داده‌های اقتصادی ایالات متحده به عنوان عامل اصلی این روند عمل کردند. اکثر گزارش‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته به دلار فشار وارد کردند که منجر به تقویت دلار کانادا شد. در ابتدای هفته، داده‌ها نشان داد که تورم عمده‌فروشی در ماه جولای کمتر از حد انتظار بوده است.

در همین حال، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) از 3.0 به 2.9 درصد کاهش یافت. به دنبال آن، سرمایه‌گذاران احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش دادند. با این حال، زمانی که شاخص‌های خرده‌فروشی 1.0 درصد افزایش یافت، دلار برای مدت کوتاهی از فشار نزولی نجات یافت. با این وجود، انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، جلوی افزایش بیشتر ارزش دلار را گرفت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

هفته آینده، توجه معامله‌گران به داده‌های مربوط به تورم و شاخص‌های خرده‌فروشی کانادا معطوف خواهد شد. در همین حال، ایالات متحده صورتجلسه نشست کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) را منتشر خواهد کرد. همزمان، سرمایه‌گذاران به دقت سخنرانی‌های پاول (Powell) در سمپوزیوم جکسون هول (Jackson Hole Symposium) را دنبال خواهند کرد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کانادا در ماه گذشته 0.1 درصد کاهش یافت. تورم در این کشور در ماه‌های اخیر کاهش یافته است، که به سیاست‌گذاران اعتماد به نفس داده تا نرخ بهره را کاهش دهند. همزمان، اقتصاد کانادا به ویژه در بازار کار کُند شده است.

در نتیجه، سرمایه‌گذاران انتظار دارند بانک کانادا در ماه سپتامبر نرخ بهره را کاهش دهد. یک گزارش تورمی پایین‌تر دیگر، این انتظارات را تقویت خواهد کرد. در همین حال، صورتجلسهکمیته فدرال بازار باز (FOMC) ممکن است سرنخ‌هایی از حرکت بعدی فدرال رزرو را در بر داشته باشد. علاوه بر این، سخنرانی‌های پاول نشان خواهد داد که آیا بانک مرکزی آماده کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر است یا خیر.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: خرس‌ها به مانع 1.3700 برخورد کردند

USDCAD daily chart
نمودار روزانه جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) زیر میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) زیر 50 قرار دارد که نشان‌دهنده روند نزولی است. زمانی که قیمت به سطح مقاومت 1.3900 رسید، روند اخیر معکوس شد. فروشندگان کنترل را در دست گرفتند و قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) کاهش دادند. با این حال، کاهش قیمت در سطح حمایت 1.3700 متوقف شده است.

در اینجا، ممکن است خریداران دوباره ظاهر شوند تا سطح میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) شکسته شده اخیر را قبل از ادامه روند نزولی آزمایش کنند. کاهش قیمت به زیر سطح حمایت 1.3700 به فروشندگان اجازه می‌دهد که قیمت را به سطح 1.3601 برسانند. علاوه بر این، قیمت یک کف پایین‌تر ایجاد کرده و روند نزولی را تأیید خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر میانگین متحرک ساده (SMA) به عنوان سطح مقاومت نتواند نگه داشته شود، قیمت به سطح مقاومت 1.3900 افزایش خواهد یافت.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 18 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.