قیمت شمش نقره به بالاترین سطح در 9 ماه گذشته رسید

قیمت شمش نقره به بالاترین سطح در 9 ماه گذشته رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از فروکش کردن وحشت از شکست‌های بانکی در سال ۲۰۲۳، قیمت سکه‌ها و شمش‌های طلا و نقره در سطح پایینی باقی مانده است.

سرمایه‌گذاران خرد طی سال گذشته نقره را به میزان بالاتری از حد معمول به فروش رسانده‌اند، که باعث شده است فروشگاه‌های محلی سکه با موجودی بیش از حد مواجه شوند. این امر به پایین نگه داشتن قیمت‌ها کمک کرده است.

با این حال، طی سه روز گذشته تغییر قابل توجهی در قیمت نقره رخ داده است.

مت ریلی (Matt Reilly) از EF Bullion گزارش می‌دهد که قیمت عمده‌فروشی برای شمش‌های عمومی از ۱۰ سنت به ۵۰ سنت در چند روز گذشته افزایش یافته است، سطحی که او می‌گوید در حداقل ۹ ماه گذشته به آن نرسیده است.

مت ریلی شاهد ذوب شدن سکه‌ها و شمش‌های نقره به شمش‌های سرمایه‌گذاری بوده که برای تأمین تقاضای صنعتی استفاده می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تغییر در قیمت‌ها جالب‌تر شود.

در اواخر این هفته، بررسی خواهیم کرد که آیا بخش عمده‌ای از فروش خرده‌فروشی‌ها قبلاً اتفاق افتاده است یا خیر. اما افزایش قیمت قابل توجه است، چون از سال ۲۰۲۰ تاکنون شاهد چندین دوره افزایش تقاضا بوده‌ایم که باعث افزایش قیمت‌ها برای دوره‌های طولانی‌مدت شده است.

در برخی موارد، این افزایش به‌طور قابل توجهی بیشتر بوده است، مانند زمانی که سکه‌های American Silver Eagle در سال ۲۰۲۲ با قیمتی تا ۱۸ دلار بالاتر از قیمت لحظه‌ای معامله می‌شدند.

توجه داشته باشید که کمبود یک محصول خاص در بازار خرده‌فروشی با کمبود کامل نقره فیزیکی مورد نیاز برای تولید آن محصولات متفاوت است. اما با برگزاری انتخابات در ایالات متحده، کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، و همچنین برگزاری نشست آتی بریکس (BRICS) که همگی هنوز در سال جاری قرار دارند، قطعاً تعجب‌آور نخواهد بود اگر شاهد یک افزایش مجدد در سطح قیمت‌ها باشیم.

مدیر عامل شرکت Miles Franklin Precious Metals انتظار دارد که این اتفاق در نهایت رخ دهد. به خصوص با توجه به این که چین، که مدت‌ها صادرکننده خالص و دومین تولیدکننده بزرگ نقره در جهان بوده، اخیراً به واردکننده خالص تبدیل شده است. در همین حال، بازار نقره همچنان در حال کمبود است و همچنین احتمال کمبود کلی نیز در صورت تغییر نکردن دینامیک فعلی وجود دارد.

علاوه بر این، با توجه به این که طلا اخیراً به بالاترین قیمت‌های تاریخی خود رسیده است، نقره هنوز هم باید کمی فاصله را جبران کند. لازم به ذکر است که نسبت طلا به نقره در حال حاضر ۸۶ به ۱ است، در حالی که نسبت استخراج آنها از زمین ۷ به ۱ است.

دیدگاه خود را درباره قیمت شمش نقره به بالاترین سطح در 9 ماه گذشته رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.