جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): افزایش ارزش دلار کانادا با سقوط ارزش دلار آمریکا

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): افزایش ارزش دلار کانادا با سقوط ارزش دلار آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • صورتجلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در روز چهارشنبه نشان داد که سیاستگذاران آماده کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر هستند.
  • فعالیت تجاری ایالات متحده در ماه آگوست کاهش یافت.
  • سخنرانی پاول کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تایید کرد و ارزش دلار را پایین آورد.

در حالی که با کاهش ارزش دلار آمریکا پس از سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، ارزش دلار کانادا افزایش یافت، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) حاکی از آن است که این جفت ارز روندی نزولی را طی خواهد کرد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت، که بیشتر این روند در روز جمعه اتفاق افتاد. این هفته با انتشار صورتجلسه‌های نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) آغاز شد که نشان داد سیاست‌گذاران آماده کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر بودند. پس از آن، داده‌ها نشان داد که فعالیت‌های تجاری در ایالات متحده در ماه آگوست کاهش یافته است، که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش داد.

در همین حال، داده‌های منتشر شده از کانادا نشان داد که فروش‌ها به میزان 0.3 درصد کاهش یافته است که مطابق با پیش‌بینی‌ها بود. از سوی دیگر، شاخص خرده‌فروشی کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی به طور غیرمنتظره‌ای 0.3 درصد افزایش یافت. این هفته با سخنرانی پاول به پایان رسید که کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تأیید کرد و باعث سقوط شاخص دلار شد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

UADCAD events

هفته آینده، ایالات متحده آمار مربوط به سفارشات کالاهای بادوام به غیر از مواد غذایی و انرژی و تولید ناخالص داخلی (GDP) را منتشر خواهد کرد. در همین حال، کانادا تنها گزارش تولید ناخالص داخلی خود را منتشر خواهد کرد. گزارش تولید ناخالص داخلی ایالات متحده وضعیت اقتصاد را در شرایط نرخ بهره بالا نشان خواهد داد. گزارش قبلی گسترش بیش از حد انتظار را نشان داد که نشان‌دهنده مقاومت اقتصاد است. یک گزارش مشابه دیگر می‌تواند فشار بر فدرال رزرو برای کاهش هزینه‌های استقراض را کاهش دهد. از سوی دیگر، یک گزارش ضعیف می‌تواند احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره را افزایش دهد.

به طور مشابه، گزارش تولید ناخالص داخلی کانادا نیز چشم‌انداز کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی کانادا را شکل خواهد داد. بازارها در حال حاضر روی کاهش دیگر نرخ بهره در ماه سپتامبر حساب باز کرده‌اند.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: خرس‌ها از محدوده تثبیت خارج می‌شوند

USDCAD daily chart
نمودار روزانه قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) از محدوده تثبیت خارج شده و با یک کندل نزولی بزرگ حرکت کرده است. برای مدت طولانی، قیمت بین سطح حمایت 1.3601 و سطح مقاومت 1.3800 معامله می‌شد. زمانی که قیمت آماده تغییر شد، گاوها اولین تلاش را برای شکستن سطح مقاومت 1.3800 را انجام دادند. با این حال، این حرکت به یک شکست کاذب تبدیل شد. قیمت یک سایه بلند ایجاد کرد که نشان‌دهنده رد شدن از سطح، پیش از بازگشت به محدوده است.

خرس‌ها (فروشندگان) قیمت را با یک کندل قرمز قوی به زیر سطح حمایت 1.3601 کاهش دادند. قیمت به‌طور قابل توجهی به پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) کاهش یافته است و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع فروش قرار دارد. بنابراین، تمایل نزولی قوی است. هفته آینده، قیمت ممکن است به سطح شکسته شده اخیر بازگردد و سپس به حرکت نزولی خود ادامه دهد.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): افزایش ارزش دلار کانادا با سقوط ارزش دلار آمریکا بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.