کمیسیون بورس و اوراق بهادار دارایی‌های اپراتورهای ربات معاملاتی رمزارزها را مسدود می‌کند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار دارایی‌های اپراتورهای ربات معاملاتی رمزارزها را مسدود می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دارایی‌های جاناتان و تانر آدام (Jonathan and Tanner Adam) را مسدود کرده است و ادعا می‌کند که آنها یک طرح پانزی به ارزش ۶۰ میلیون دلار را تحت پوشش یک ربات معاملاتی ارزهای دیجیتال به راه انداخته‌اند. بیش از ۸۰ سرمایه‌گذار با وعده‌های بازدهی بالا فریب داده شدند، در حالی که گفته می‌شود این وجوه برای خرید کالاهای لوکس شخصی استفاده شده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دنبال صدور احکام توقیف دارایی‌ها، بازپرداخت وجوه و اعمال جریمه‌ها علیه این برادران به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار دارایی‌ها را در ادعاهای مربوط به طرح پانزی ۶۰ میلیون دلاری مسدود کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز دوشنبه اعلام کرد که موفق به دریافت حکم فوری برای مسدود کردن دارایی‌های جاناتان آدام از انگلتون، تگزاس، و برادرش تانر آدام از میامی، فلوریدا، به همراه شرکت‌های آنها GCZ Global LLC و Triten Financial Group LLC شده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار  ادعا می‌کند که این برادران یک طرح پانزی به ارزش ۶۰ میلیون دلار را اجرا کرده‌اند که بیش از ۸۰ سرمایه‌گذار را در سراسر ایالات متحده تحت تأثیر قرار داده است. بر اساس شکایت این کمیسیون، بین ژانویه ۲۰۲۳ تا ژوئن ۲۰۲۴، آدام‌ها به طور نادرست به سرمایه‌گذاران وعده بازدهی ماهانه تا ۱۳.۵ درصد از طریق یک «ربات» معاملاتی ارزهای دیجیتال داده بودند.

جاستین سی. جفریس (Justin C. Jeffries)، مدیر اجرایی بخش اجرای قوانین در دفتر منطقه‌ای آتلانتا کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، در مورد این اتهامات اظهار داشت:

“برادران آدام (Adam) به سرمایه‌گذاران خود بازدهی بالایی از یک سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال که وجود نداشت وعده دادند و سپس از وجوه سرمایه‌گذاران برای پرداخت‌های مشابه طرح‌های پانزی و خرید کالاهای لوکس، وسایل نقلیه تفریحی و خانه‌های چند میلیون دلاری استفاده کردند.”

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ادعا می‌کند که ربات و صندوق وامی که به سرمایه‌گذاران معرفی شده بود، وجود نداشت و وجوه سرمایه‌گذاران به جای آن برای استفاده شخصی و پرداخت به سرمایه‌گذاران قبلی مورد سوءاستفاده قرار گرفت.

در این شکایت همچنین فاش شده است که تانر آدام (Tanner Adam) ظاهراً از پول سرمایه‌گذاران برای تأمین بودجه برای خرید یک واحد مسکونی ۳۰ میلیون دلاری در میامی استفاده کرده است، در حالی که جاناتان آدام (Jonathan Adam) متهم است که ۴۸۰,۰۰۰ دلار را برای خرید وسایل نقلیه صرف کرده است. کمیسیون بورس همچنین توضیح داد:

“علاوه بر کمک‌های اضطراری که توسط دادگاه اعطا شد و متهمان به آن اعتراض نکردند، کمیسیون به دنبال صدور احکام دائمی، بازپرداخت سودهای نامشروع همراه با بهره پیش از دادرسی و جریمه‌های مدنی علیه متهمان است.”

نظر شما در مورد اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه برادران آدام و طرح ادعایی پانزی آنها که شامل سرمایه گذاری‌های دروغین رمزارزها شده است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کمیسیون بورس و اوراق بهادار دارایی‌های اپراتورهای ربات معاملاتی رمزارزها را مسدود می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.