افزایش قیمت برخی داروها تا 50 درصد

افزایش قیمت برخی داروها تا 50 درصد
آنچه در این مقاله میخوانید

دو شرکت داروسازی در ایران مجوز افزایش قیمت 7 و 10 محصول خود را تا سقف ۵۰ درصد از سازمان غذا و دارو دریافت کرده‌اند. با اضافه شدن چهار شرکت دیگر که پیش از این مجوز مشابهی دریافت کرده بودند، اکنون در مجموع شش شرکت بزرگ داروسازی در حال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط بورس، شرکت داروسازی پارس اعلام کرد که قیمت فروش هفت قلم از محصولات فعال خود بر اساس سند پیوست و با تایید سازمان غذا و دارو افزایش یافته است.

شرکت داروسازی زهراوی نیز اعلام کرد که به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، قیمت برخی از محصولات خود با تایید سازمان غذا و دارو بین ۷ تا ۵۰ درصد بیشتر شده است.

افزایش قیمت داروها در ایران در زمانی رخ می‌دهد که تورم دارویی در سه سال گذشته مشکلات قابل‌توجهی را برای بیماران به وجود آورده است. مشکلاتی در تولید، تأمین و توزیع دارو همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که کشور در نیمه دوم سال تقویمی جاری (که از ۲۲ سپتامبر آغاز می‌شود) با کمبود شدید دارو مواجه شود.

در این زمینه، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت، روز چهارشنبه، ۲۸ آگوست (۷ شهریور)، اعلام کرد که رسیدگی به وضعیت دارو و پرداخت حقوق معوقه کارکنان سیستم بهداشت، به ویژه پرستاران، دو برنامه اولویت‌دار در دستور کار وزارت بهداشت است.

مسائل موجود در بخش بهداشت و درمان، به‌ویژه در تأمین دارو، در سال‌های اخیر کمیسیون بهداشت مجلس رژیم را وادار کرده است تا دلایل کمبود دارو و قیمت‌های بالای تجهیزات پزشکی را بررسی کند. با این حال، پس از قرائت گزارشی که در ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) تهیه شده بود، نمایندگان با ارجاع این موضوع به قوه قضائیه مخالفت کردند.

دیدگاه خود را درباره افزایش قیمت برخی داروها تا 50 درصد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.