با کاهش تورم، بانک مرکزی اروپا رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره دارد، 1 سپتامبر 2024

با کاهش تورم، بانک مرکزی اروپا رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره دارد، 1 سپتامبر 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • با وجود نرخ بهره بالا، اقتصاد ایالات متحده همچنان انعطاف‌پذیر است.
  • داده‌ها احتمال چرخه کاهش تدریجی نرخ بهره را افزایش داد.
  • تورم در منطقه یورو از 2.6 درصد به 2.2 درصد کاهش یافت و به هدف بانک مرکزی نزدیک شد.

همچنان که کاهش تورم منطقه یورو حاکی از اتخاذ کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا است، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) حاکی از آن است که این جفت ارز پتانسیل نزولی بیشتری خواهد داشت.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

پس از آن که ارزش دلار تقویت شد و در مقابل، ارزش یورو کاهش یافت، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) هفته‌ای نزولی را پشت سر گذاشت. داده‌های منتشرشده در طول هفته نشان داد که اقتصاد ایالات متحده علی‌رغم نرخ‌های بهره بالا همچنان مقاوم است. ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان به شدت افزایش یافت و اقتصاد با رشد 3.0 درصدی همراه بود. در همین حال، تورم ثابت در 0.2 درصد باقی ماند. در نتیجه، این امر احتمال یک چرخه کاهش نرخ تدریجی توسط فدرال رزرو را افزایش داد و موجب تقویت دلار شد.

در همین حال، تورم در منطقه یورو از 2.6 درصد به 2.2 درصد کاهش یافت و به هدف بانک مرکزی نزدیک‌تر شد. در نتیجه، سرمایه‌گذاران اطمینان بیشتری دارند که بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر دوباره نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده

EURUSD key events

هفته آینده، سرمایه‌گذاران بر داده‌های مربوط به فعالیت کسب‌وکار در بخش تولید و گزارش ماهانه اشتغال از ایالات متحده تمرکز خواهند کرد. به ‌ویژه، بخش تولید عملکرد ضعیفی نسبت به بخش خدمات داشته و همچنان در حالت انقباض قرار دارد. اقتصاددانان انتظار بهبود جزئی از 46.8 به 47.8 را دارند.

در همین حال، گزارش مربوط به اشتغال غیرکشاورزی (nonfarm payrolls) وضعیت بازار کار، که یک بخش کلیدی در اقتصاد ایالات متحده است، را نشان خواهد داد. گزارش قبلی شکاف‌های بزرگی را نشان داد چون نرخ بیکاری افزایش یافت و رشد اشتغال کند شد. این مسئله نگرانی‌ها از رکود اقتصادی قریب‌الوقوع را افزایش داد و انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تقویت کرد. یک گزارش مشابه دیگر می‌تواند انتظارات برای یک چرخه کاهش نرخ بهره شدید‌تر از سوی فدرال رزرو را افزایش دهد و موجب تقویت یورو در برابر دلار شود.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: گاوها برای عقب‌نشینی کوتاه متوقف می‌شوند

EURUSD daily chart
نمودار قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) پس از رسیدن به یک اوج جدید نزدیک به سطح بحرانی 1.1200 در حال کاهش است. با این حال، این جفت ارز همچنان در یک روند صعودی قرار دارد و بالاتر از میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) قرار گرفته و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بالای 50 است. بنابراین، با وجودی که بازار تحت کنترل فروشندگان قرار گرفته است، اما این وضعیت ممکن است موقتی باشد.

قیمت در حال نزدیک شدن به سطح حمایت میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) است که ممکن است در آنجا متوقف شود و دوباره به سمت بالا بازگردد. با این حال، آخرین باری که فروشندگان این میانگین متحرک را دوباره آزمایش کردند، قیمت از خط عبور کرد و سپس معکوس شد. بنابراین، ممکن است این بار نیز همین اتفاق بیفتد. اگر چنین شود، قیمت ممکن است در سطوح حمایتی دیگری از جمله سطح 0.5 فیبوناچی، سطح حمایت 1.1001 و خط روند صعودی حمایت پیدا کند. اما اگر قیمت از همه این سطوح پایین‌تر برود، نشان‌دهنده یک روند نزولی جدید خواهد بود.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با کاهش تورم، بانک مرکزی اروپا رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره دارد، 1 سپتامبر 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.