اقتصاد ضعیف بر دلار کانادا تاثیر می‌گذارد، 11 شهریور 1403

اقتصاد ضعیف بر دلار کانادا تاثیر می‌گذارد، 11 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل هفتگی فارکس جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا،  11 شهریور 1403 (1 سپتامبر 2024)، می‌خوانید:

  • به دلیل افزایش قیمت نفت، دلار کانادا تقویت شد.
  • ضریب اطمینان مصرف‌کننده ایالات متحده افزایش یافت و اقتصاد با سرعتی سریعتر از حد انتظار گسترش یافت.
  • اقتصاد کانادا رشدی را نشان نداد و انتظارات برای رشد 0.1 درصدی را از دست داد.

در بحبوحه واگرایی اقتصادی بین کانادا و ایالات متحده، تحلیل هفتگی فارکس در مورد جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی صعودی خواهد داشت. افزایش قیمت نفت نیز می‌تواند بر روی دلار کانادا تاثیر بگذارد.

فراز و نشیب‌های مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) این هفته کاهش یافت، اما بالاتر از پایین‌ترین سطح‌های خود بسته شد. این کاهش ناشی از تقویت دلار کانادا بود که به دلیل افزایش قیمت نفت رخ داد. با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت به شدت افزایش یافت.

با این حال، داده‌های اقتصادی از ایالات متحده و کانادا از یک روند صعودی حمایت کردند. به طور خاص، ضریب اطمینان مصرف‌کنندگان در ایالات متحده به شدت افزایش یافت و اقتصاد با نرخ بالاتری نسبت به انتظارات رشد کرد. هم‌زمان، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی در 0.2 درصد ثابت باقی ماند. این گزارش‌ها از یک دلار قوی حمایت کردند.

از سوی دیگر، اقتصاد کانادا هیچ رشدی را نشان نداد و نتوانست به پیش‌بینی رشد 0.1 درصدی دست یابد. در نتیجه، ارزش دلار کانادا کاهش یافت.

رویدادهای کلیدی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده

USDCAD key events

هفته آینده، ایالات متحده داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی و داده‌های اشتغال را منتشر خواهد کرد. به‌طور مشابه، کانادا نیز گزارش اشتغال خود را منتشر خواهد کرد. علاوه بر این، سرمایه‌گذاران به نتایج نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی کانادا (BoC) در روز چهارشنبه توجه خواهند داشت.

ارقام اشتغال در هر دو کشور چشم‌انداز تصمیمات سیاستی آینده فدرال رزرو (Fed) و بانک مرکزی کانادا را شکل خواهد داد. با نزدیک شدن تورم به اهداف تعیین‌شده، بانک‌های مرکزی شروع به تمرکز بیشتر بر رشد اقتصادی کرده‌اند. بنابراین، سیاست‌گذاران مشتاقند ببینند که آیا تقاضا در بخش کار کاهش می‌یابد یا خیر. به طور خاص، بازار کار بخش بزرگی از اقتصاد اکثر کشورها را به خود اختصاص می‌دهد. در نتیجه، نشانه‌های ضعف در این بخش به بانک‌های مرکزی فشار خواهد آورد تا هزینه‌های وام‌گیری را کاهش دهند.

در همین حال، سرمایه‌گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی کانادا در نشست آتی خود یک بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد.

پیش‌بینی تکنیکال هفتگی مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: کاهش شدید با رسیدن به 1.3400 متوقف می‌شود

USDCAD daily chart
نمودار روزانه قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) به روند نزولی خود ادامه داده و به زیر سطح بحرانی 1.3600 سقوط کرده است، که نشان‌دهنده یک تمایل نزولی قوی است. قیمت به مراتب پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 22 روزه (22-SMA) معامله می‌شود و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به منطقه اشباع فروش قرار دارد، که نشان می‌دهد فروشندگان همچنان در موقعیت برتر هستند.

با این حال، کاهش قیمت قبل از رسیدن به سطح حمایت بعدی در 1.3400 متوقف شده است. این توقف نشان‌دهنده خستگی فروشندگان پس از یک کاهش تند و سریع است. بنابراین، قبل از این که روند نزولی ادامه یابد، آن‌ها ممکن است به یک استراحت کوتاه نیاز داشته باشند. در این صورت، یک بازگشت قیمت ممکن است سطح 1.3600 یا میانگین متحرک ساده 22 روزه را دوباره آزمایش کند. با این حال، از آنجا که تمایل به روند نزولی قوی است، قیمت ممکن است در نهایت به سطح حمایت 1.3400 سقوط کند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا در هفته آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اقتصاد ضعیف بر دلار کانادا تاثیر می‌گذارد، 11 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.