با تمرکز سرمایه گذاران روی داده‌های ایالات متحده، طلا جایگاه خود را از دست داد

با تمرکز سرمایه گذاران روی داده‌های ایالات متحده، طلا جایگاه خود را از دست داد
آنچه در این مقاله میخوانید

پیش از انتشار مجموعه‌ای از داده‌ها که معامله‌گران از آن‌ها برای ارزیابی اندازه کاهش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو در ماه سپتامبر استفاده خواهند کرد، قیمت فلزات کاهش یافت.

در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ایالات متحده بودند تا اندازه کاهش نرخ بهره مورد انتظار فدرال رزرو در ماه سپتامبر را ارزیابی کنند، قیمت طلا روز سه‌شنبه کاهش یافت.

تا ساعت ۴:۱۵ صبح به وقت گرینویچ، قیمت طلای نقدی با ۰.۲ درصد کاهش به ۲,۴۹۴.۵۶ دلار در هر اونس رسید. قیمت‌ها در تاریخ ۲۰ آگوست (30 مرداد) به رکورد ۲,۵۳۱.۶۰ دلار رسیدند. ارزش قراردادهای آتی طلای ایالات متحده در ۲,۵۲۶.۴۰ دلار ثابت ماند.

دلار در نزدیکی بالاترین حد دو هفته‌ای خود باقی ماند، که باعث شد طلا برای دارندگان ارزهای دیگر جذابیت کمتری داشته باشد.

کلوین وونگ (Kelvin Wong)، تحلیلگر ارشد بازار آسیا و اقیانوسیه در Oanda، گفت:

«طلا به دلیل کمبود محرک‌های مثبت جدید قادر به بازپس‌گیری سطوح نزدیک به بالاترین رکوردهای خود نیست. اگر داده‌های اقتصادی ایالات متحده به اقتصاد ضعیف اشاره کند و فدرال رزرو به سمت کاهش چشمگیر نرخ بهره حرکت کند، قیمت طلا افزایش خواهد یافت».

او در ادامه گفت: «قیمت‌ها می‌توانند امسال تا ۲,۶۴۰ دلار افزایش یابند.»

تمرکز فعالان بازار بر گزارش مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده برای ماه آگوست معطوف شده است که قرار است جمعه منتشر شود. اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده‌اند، انتظار دارند که ۱۶۵,۰۰۰ شغل در ایالات متحده اضافه شود.

نظرسنجی‌های ISM، گزارش فرصت‌های شغلی و جابجایی نیروی کار (Jolts) و گزارش اشتغال پردازش خودکار داده‌ها (ADP) نیز در رادار سرمایه‌گذاران قرار دارند.

معامله‌گران شانس ۳۱ درصدی برای کاهش نرخ بهره ۵۰ واحدی (bp) در نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در تاریخ ۱۷-۱۸ سپتامبر و شانس ۶۹ درصدی برای کاهش یک‌چهارم واحدی را پیش‌بینی می‌کنند.

هفته گذشته، داده‌ها نشان داد که مخارج مصرف‌کننده در ایالات متحده در ماه جولای افزایش یافته است که نشان‌دهنده مخالفت با کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره است.

گلدمن ساکس (Goldman Sachs) اظهار داشت:

«طلا همچنان به عنوان محافظ مورد علاقه ما در برابر ریسک‌های ژئوپلیتیکی و مالی باقی می‌ماند و بیشتر از کاهش نرخ‌های بهره فدرال رزرو که قریب‌الوقوع است و خریدهای مداوم بانک‌های مرکزی بازارهای نوظهور مورد حمایت قرار می‌گیرد. ما یک توصیه به باز کردن معامله خرید طلا ارائه می‌دهیم.»

طلا به عنوان یک دارایی امن در میان ناآرامی‌ها در نظر گرفته می‌شود و تمایل دارد در محیطی با نرخ بهره پایین رشد کند.

بر اساس تحلیل تکنیکال وانگ تائو (Wang Tao)، تحلیلگر رویترز، طلای نقدی ممکن است حمایت را در ۲,۴۷۳ دلار آزمایش کند و در صورت شکست این سطح، ممکن است مسیر به سمت ۲,۴۳۴ دلار باز شود.

قیمت نقدی نقره ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۲۸.۴۳ دلار رسید؛ قیمت پلاتین یک درصد کاهش یافت و به ۹۲۱.۲۰ دلار رسید و قیمت پالادیوم ۱ درصد کاهش یافت و به ۹۶۸.۹۲ دلار رسید.

دیدگاه خود را درباره با تمرکز سرمایه گذاران روی داده‌های ایالات متحده، طلا جایگاه خود را از دست داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.