گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 17 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 17 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 17 شهریور 1403 (7 سپتامبر 2024)

سهام‌های ایالات متحده در آغاز معاملات با کاهش ارزش مواجه شدند که ناشی از انتشار داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار مربوط به بازار کار بود. گزارش مربوط به مشاغل غیرکشاورزی (NFP) آمریکا در ماه آگوست (گزارش مشاغل ایالات متحده) نشان داد که افزایش استخدام‌ها ضعیف‌تر بوده و ۱۴۲,۰۰۰ شغل اضافه شده است، در حالی که انتظار می‌رفت این تعداد ۱۶۵,۰۰۰ باشد. با این حال، این رقم همچنان نشان‌دهنده افزایش قابل توجهی نسبت به تعداد اصلاح‌شده کاهشی ۸۹,۰۰۰ شغل ثبت‌شده در ماه جولای است. این رقم روند مشاهده‌شده در ماه‌های اخیر را منعکس می‌کند – فعالان بازارها به نشانه‌هایی از ضعف اقتصادی ایالات متحده حساسیت نشان می‌دهند، که هنگامی که داده‌های کلان اقتصادی کمتر از حد انتظار باشند، حتی اگر این انتظارات بیش از حد بالا باشند، منجر به کاهش چشمگیر ارزش سهام می‌شود.

سرمایه‌گذاران با افزایش گمانه‌زنی‌های خود در مورد کاهش ۵۰ درصدی نرخ بهره در ماه سپتامبر واکنش نشان دادند، و سوآپ‌های فوروارد اکنون بر اساس احتمال حدوداً ۵۰ درصدی قیمت‌گذاری می‌شوند.

شاخص دلار در حدود سطح ۱۰۱ نوسان داشت، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده به ۳.۶۸ درصد کاهش یافت.

در بازار فلزات پایه، روز دیگری از کاهش ملایم به ثبت رسید چون مجموعه فلزات پایه در تلاش بود تا سودهای خود را بالاتر از سطوح مقاومت کلیدی حفظ کند، که این امر بازار را مجبور کرد تا هفته را با ضعف به پایان برساند.

همچنان که ضریب اطمینان در چین کاهش یافته و عرضه معدنی همچنان در حال کاهش است، عدم وجود انگیزه‌ای برای خارج کردن قیمت‌ها از محدوده‌های فعلی وجود دارد. ما انتظار داریم که بازارها در کوتاه‌مدت در محدوده‌های خود باقی بمانند.

در همین حال، مجموعه فلزات پایه به کاهش خود ادامه داد، که در این میان، آلومینیوم پیشتاز بود و بهای آن به زیر سطح ۲,۴۰۰ دلار در هر تن کاهش یافت و به ۲,۳۴۲ دلار در هر تن رسید.

قیمت مس با وجود تلاش خود، بالاتر از سطح ۹,۲۰۰ دلار در هر تن باقی ماند. سایر فلزات نیز روند نزولی را دنبال کردند.

همچنان که فعالان بازارها در تلاش هستند تا اقدامات احتمالی فدرال رزرو پس از کاهش احتمالی در ماه سپتامبر را پیش‌بینی کنند، قیمت فلزات گرانبها امروز کاهش یافتند. قیمت طلا بالاتر از سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر اونس باقی ماند، در حالی که قیمت نقره به ۲۸.۴ دلار در هر اونس کاهش یافت.

داده‌های اقتصادی بدتر از حد انتظار در ایالات متحده نیز فشار نزولی بر قیمت‌های نفت وارد کرد، که اخیراً به دلیل انتظارات از افزایش تولید اوپک در حال کاهش بوده‌اند. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به ۶۸ دلار در هر بشکه، که پایین‌ترین سطح از اواسط سال ۲۰۲۳ است، کاهش یافت، در حالی که قیمت نفت برنت (Brent) به ۷۱.۵۰ دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 17 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.